יוצאים מ"הקופסה"

שגיא מורן ואילן לורנצי, שני צלמים מובילים ויצירתיים, עם ניסיון רב, מעבירים את התשוקה, האהבה, הבעירה והידע העצום שלהם לעולם הצילום- בקורסים, הרצאות, סדנאות וסיורים שהם ומדריכים נוספים מעבירים בבית הספר "הקופסה" בעין חרוד איחוד מאוחד. עמקניוז עושה לכם הכרה עם המקום שיוכיח לכם שלא על הסלפי לבדו סובב העולם. צילום: באדיבות "הקופסה"

 בעשור האחרון עובר תחום הצילום שינוי מהותי, יש שיגדירו אותו מהפכה. התפתחות הטכנולוגיה, המצלמות האימתניות במכשירי הסלולאר, הרשתות החברתיות ואספקטים ויזואליים נוספים, יוצרים עניין רב בקרב חובבי הצילום- אך לא רק.

מתוקף ידיעה זו, והרצון להרחיב את אופקיהם ואת הפן היצירתי של אותו קהל יעד, נפתח לפני שלוש שנים בקיבוץ עין חרוד מאוחד "הקופסה"- בית הספר לצילום. "הקופסה", נוסד על ידי שגיא מורן ואילן לורנצי – צלמים מקצועיים, בוגרי בתי ספר גבוהים לצילום ובעלי ניסיון רב שנים בצילום מקצועי ובהדרכה.

מבעלי ביה"ס לצילום הצלם שגיא מורן
הצלם שגיא מורן מבעלי ביה"ס הקופסה

 

• מחוברים- גרסת העמק

מורן, שמתגורר קיבוץ בו פועל בית ספר, אוחז בידיו מצלמות ו'משחק' בזום ובפוקוס כבר מעל שלושה עשורים, "מאז שהייתי בן חמש ואבא שלי הכניס אותי לחדר חושך. אני חי ונושם את עולם הצילום מקטנות", הוא מדגיש. בשנים האחרונות הוא הפך לצלם מוערך בתחומי צילומי התדמית, האדריכלות, התעשייה, המוצרים, המזון ועוד.
לורנצי ממושב מולדת, אמן וצלם עם ניסיון של יותר משני עשורים, מתמחה בצילומים בלוקיישנים בכל רחבי העולם, צילומי אירועים וצילום דוקומנטארי.

הצלם אילן לורנצי מבעלי ביה"ס הקופסה
הצלם אילן לורנצי מבעלי ביה"ס הקופסה

שניהם שורשיים, מחוברים בעבותות לאדמות העמק ובעיקר בתשוקה יוקדת למצלמות ופריימים ייחודים. הם מביאים עמם, כל אחד בדרכו, את האהבה לצילום ושיתוף הידע הרב שברשותם, "אנחנו משלימים אחד את השני, ממש כמו בני זוג", מדגיש לורנצי, "שגיא אמון על הארגון והלוגיסטיקה, התכנים, ואני על היצירתיות והתפתחות לאפיקים השונים. לכל האורך התקופה שבה אנו פועלים יחד מתקיים ביננו תהליך הפריה הדדי", הוא אומר.

• לכל שאלה: תשובה

הרעיון להפעיל את בית הספר לצילום החל לקרום עור וגידים לפני מספר שנים- בטרם יצא לדרך רשמית. השניים הרגישו שיש צורך אמיתי ונדרש להקים בית ספר כמו זה הפועל במתכונתו הנוכחית, באזור העמק והגלבוע, "מעבר לצורך הייתה בשלות של שנינו. רצינו כבר בעבר להקים את בית הספר, אבל זה נדחה מכל מיני סיבות, כנראה שהיינו צריכים קצת להתבשל עם זה. יש לנו רצון אמיתי להעביר את הידע ונוכח זאת אנחנו מקפידים להתייחס באופן אישי לכל סטודנט ולהעניק לו את המקסימום מבחינתנו, גם מבחינת תכנים והיכולת לתקשר מעבר לשעות הפורמאליות. לנו חשוב שכל משתתף בקורס או בסדנא כזו או אחרת יסיים את דרכו אצלנו כשהוא קיבל הרבה יותר מאשר הוא ציפה. גם לאחר סיום הקורסים אנחנו פה לתת תשובה ומענה לכל שאלה או בקשת ייעוץ מקצועי לרכישת ציוד או ביצוע צילומים כאלה ואחרים. יש פה ערך מוסף של חוויה אחרת, ביתית, אישית, נעימה", אומר מורן.


ב"קופסה" סגל מדריכים איכותי, המורכב מצלמים העוסקים בצילום ובהדרכת צילום בצורה מקצועית עם הרבה אהבה למקצוע ההדרכה", מסביר מורן, "הלימודים התיאורטיים והמעשיים מתקיימים בסטודיו לצילום מעוצב, חדשני, רחב ומאובזר. זה המקום להוסיף שהסטודיו, הממוקם במוזיאון בית שטורמן, בעין חרוד מאוחד – עומד לרשות צלמים, המעוניינים לשכור את הסטודיו, על שלל הציוד הקיים בו, רקעים ותאורות – לטובת עבודותיהם


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "חשוב לנו להעביר את הידע ולשתף"

ב"קופסה" מציעים לתלמידים ולחובבי העדשות הצילום למינהם לימודים תיאורטיים ומעשיים, במגוון קורסים וסדנאות המתאימים לכל אחד ואחת. הן ברמה המקצועית למעוניינים להפוך את הצילום למקצוע וכלה במסלולים המיועדים לביטוי אישי ואמנותי. הקורסים מיועדים למתחילים ומתקדמים. הניסיון שרכשו השניים, גם ברמה המקצועית וגם ביכולות ההדרכה, מאפשר להם להעניק לסטודנטים את הכלים הנדרשים כדי להגיע לתוצאות מרשימות. לטובת הלימוד מעמידים השניים לרשות התלמידים גם את הציוד המתקדם ביותר.

"חשוב לנו להעביר את הידע ולשתף אותו עם הסטודנטים בדרך נגישה, מופשטת וברורה. כיום יש ציבור רחב של חובבי צילום שאוחזים במצלמות כאלה ואחרות אבל לא ממש מבינים מה לעשות מלבד ללחוץ ולצלם", מסביר מורן, "בנקודה הזו בית הספר והמדריכים נכנסים לתמונה. בסופו של דבר לרובנו חסר ידע איך ליצור ולייצר תמונה טובה, איך מטפלים בנושאים של קומפוזיציה, חשיפה לאור, שימוש באפשרויות של המצלמה, עומק שדה ועוד. במקביל, ההתפתחות של המצלמות בנייד ובסמארטפונים הובילה אותנו גם לפתוח קורסים של צילום ייעודי במכשירי טלפון ניידים עם מצלמות מתקדמות. מניסיון, אחרי שעוברים את הקורס, הצילום בטלפונים החכמים משתפר לאין שיעור ופותח מגוון אפשרויות צילום נוספות. מגלים שהעולם הוא לא סלפי בלבד".

• "המכנה המשותף של כולם הוא התשוקה לצילום"

ב"קופסה" מלווים באופן אישי כל תלמיד ותלמידה תוך הקשבה לרעיונות ולתחושות שלהם ובכך מעניקים חווית לימודים אישית, נעימה, חמה רצינית ואחראית. בית הספר פתוח לכולם – למקצועיים, לחובבנים, למתחילים וגם לאלה המתאהבים יום יום בקסם הצילום ופשוט נהנים לצלם.

קורסים בסיסיים מתקיימים לאורך 12-13 מפגשים ולצידם סדנאות ייעודיות שנמשכות לאורך 6 מפגשים לערך. "הקורסים פונים לצעירים החל מגיל 16 ועד 120", אומר לורנצי ומספר שאת אחד הקורסים סיים לאחרונה בהצלחה, תושב האזור, בן 80 פלוס, "הגיל שלו לא היה אישיו אף לא לרגע אחד. בסופו של דבר המכנה המשותף של כולם הוא התשוקה לצילום. אחד מביא את התמימות, השני את ניסיון החיים והכל בא לידי ביטוי בצילום". "המכנה המשותף עליו מדבר אילן יוצר סינרגיה בקרב כל משתתפי הקורסים", מוסיף מורן.

צילום אומנותי בעין יזרעאל בעדשת תלמיד ביה"ס הקופסה
צילום אומנותי בעין יזרעאל בעדשת תלמיד ביה"ס הקופסה

קהל היעד של בית הספר הוא בעיקר חובבי צילום, תחום שהתפתח כאמור רבות בשנים האחרונות, בעקבות המהפכה הדיגיטאלית- בה הצילום הפך לנגיש הרבה יותר. גם הרשתות החברתיות העצימו והרחיבו את קהלי היעד, כשאנשים משתפים תמונות ומעוניינים באופן טבעי לקבל פידבקים חיובים, "כל נושא הצילום תפס תאוצה אדירה בעשור אחרון", מוסיף לורנצי.
בשנתיים האחרונות השתתפו בקורסים בבית הספר סטודנטים בעיקר מרחבי העמק והגלבוע, אבל גם מאזור רמת הגולן, כרכור ועוד. בעתיד, שוקלים השניים לפתוח קורסים נוספים במקומות נוספים.

• "לחוות את העולם האמיתי"

ב"קופסה" סגל מדריכים איכותי, המורכב מצלמים העוסקים בצילום ובהדרכת צילום בצורה מקצועית עם הרבה אהבה למקצוע ההדרכה", מסביר מורן, "הלימודים התיאורטיים והמעשיים מתקיימים בסטודיו לצילום מעוצב, חדשני, רחב ומאובזר. זה המקום להוסיף שהסטודיו, הממוקם במוזיאון בית שטורמן, בעין חרוד מאוחד – עומד לרשות צלמים, המעוניינים לשכור את הסטודיו, על שלל הציוד הקיים בו, רקעים ותאורות – לטובת עבודותיהם: צילומי הריון, אופנה, תדמית, אנשים, מוצרים ועוד. הלימודים המעשיים מתקיימים בשטח בהתאם לנושאי הלימוד.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הלימודים כוללים גם מפגשים עם צלמים שונים מהארץ, ביקורת עבודות, הרבה עבודה מעשית, חשיפה למגוון עשיר של נושאי צילום, סיורי צילום בחו"ל ועוד. כמו כן, במהלך הלימודים יוצאים הסטודנטים לצילומי חוץ, מבקרים בתערוכות, בהרצאות של צלמים אורחים וסדנאות. "אנו מאפשרים לסטודנטים להתנסות ולחוות את ה'עולם האמיתי', ומקיימים במסגרת הלימודים שיתופי פעולה עם צלמים מובילים, שחקנים, מאפרים, סטודנטים לעיצוב אופנה, דוגמנים, סטייליסטים, מעצבים גראפיים, אנשי שיווק ועוד", אומרים השניים.

• מתחדשים ומתפתחים

לורנצי מוסיף כי הוא רואה ב"קופסה" מקום בעל ערך מוסף, הרואה במדיום הצילומי כלי למעורבות חברתית ולהתפתחות אישית, "חובבי הצילום לא צריכים לנסוע לתל אביב או חיפה בכדי להיחשף לעולם הצילום הכל כך מדהים", אומר לורנצי, "ממש פה, מתחת לבית יש להם אפשרויות להשתתף בסדנאות מעניינות וקורסים מרתקים בלמידה אינטימית. לשמחתנו אנחנו מקבלים המון פידבקים טובים מבוגרי הקורסים ומקפידים להתחדש ולרענן את הקורסים- בין היתר גם בעזרת הערות בונות שאנחנו מקבלים מהמשתתפים. אנו לומדים מהתלמידים, אחד מהשני, מהרשת ומכל מידע זמין. התחום פשוט טס מבחינת ההתפתחות". "אנו פתוחים גם לשמוע ביקורת ולמידה אחרת, זה חלק מהאג'נדה שלנו", סיכם מורן.

ליצירת קשר:
שגיא מורן – 0508391800

אילן לורנצי – 0546633669

www.hakoofsa.photos

בפייסבוק: בית הספר לצילום "הקופסה".

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|