"חבר מועצה בעפולה זה לא 'ביג דיל'- אני לא מתמנה עכשיו לתפקיד נשיא ארה"ב"

הרב מנחם גולד "מחמם מנועים" בסגנון אמריקאי שנון לקראת כניסתו הקרובה למועצת העיר עפולה

בשבועות הקרובים ייצרף לשולחן מועצת העיר בעפולה 'שחקן' חדש, הרב מנחם גולד מתנועת "גשר". הרב גולד יחליף את חבר המועצה המכהן צורי כהן- זאת במסגרת הסכם רוטציה שנחתם בינהם, טרם ההתמודדות בבחירות המוניציפאליות האחרונות בעפולה.
מעבר לתפקודו המקצועי צפוי הרב גולד להכניס קצת "צבע" לישיבות המועצה המנומנמות לא פעם, עם הומור אמריקאי חד ושנון ואג'נדות נטולות פוליטיקלי קורקט.

• "הפוליטיקה זו לא מטרה, אלא רק אמצעי"

השבוע, בשיחה עמו הדגיש הרב גולד כי הסכם הרוטציה עם צורי כהן מתקיים ברוח טובה ובשיתופיות מלאה. "יש לי קשר נהדר עם צורי, אדם עם לב זהב ונקי", אמר הרב גולד, "נכון שעל פי ההסכם הייתי אמור להיכנס כבר למועצת העיר, אבל דחיתי זאת מסיבות אישיות, בתיאום מלא עם צורי עמו אני מדבר על בסיס קבוע. אני מעריך שבעוד כמה שבועות נעשה חפיפה ואכנס לתפקיד חבר מועצת העיר עפולה. אפשר לומר שאני כרגע מחמם מנועים".
הרב גולד מציין שפוליטיקה לא ממש מניעה אותו, אלא רצון לפעול למען תושבי עפולה וכן עבור האוכלוסייה הדתית בעיר, "אני לא מעורב כלל וכלל בכל מה שקורה בפוליטיקה בעיר", הוא אומר, "האמת? זה לא ממש מעניין אותי, למרות שיש בחירות על הפרק ובטוח שהמתמודדים על ראשות העיר כבר החלו בקמפיינים, גם אם זה בהילוך נמוך. לי חשובה הפעילות הציבורית והקשר מול התושבים והמוסדות שלי. הפוליטיקה זו לא מטרה, אלא רק אמצעי עבורי לשפר את תחומי החינוך והדת הקרובים לליבי.


"יש לנו עוד דרך ארוכה עד לבחירות. ראשית אכנס לתפקיד חבר המועצה בכהונה הנוכחית וכמה חודשים לפני הבחירות אשב לשיחה עם משה גפני, יושב-ראש דגל התורה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אני לא איש פוליטי ולא הייתי נכנס לפוליטיקה אם הייתה לי דרך אחרת להשפיע ולהוביל מהלכים ופרויקטים למען תושבי העיר. ברור לי שזה כורח המציאות ושמעתה אצטרך לפעול גם עבור האוכלוסייה שבחרה בי וכמובן גם עבור כלל תושבי עפולה. מתוקף האחריות של חבר מועצה אני מחויב לפעול לפיתוח וקידום העיר. צריך גם להכניס פרופורציות- חבר מועצה בעפולה זה לא 'ביג דיל'- זה לא שאני מתמנה עכשיו לתפקיד נשיא ארה"ב וצריך לזכור שכבר הייתי חבר מועצה בעבר. לשמחתי יש לי קשר פורה ומצוין עם הנהלת העיר וראש העיר יצחק מירון אצלו יש לי דלת פתוחה ואוזן קשבת. אמרתי לו בשיחה האחרונה שניהלנו לפני מספר ימים כי הוא אחראי לפתח את  העיר ולקדם אותה ברמה הגשמית, הכלכלית והחינוכית ואני ברמה הרוחנית".

• "כרגע אני מתמקד בהווה ובעתיד הקרוב"

בעוד שנה ועשרה חודשים ייערכו הבחירות המוניציפאליות בעפולה, ונראה כי הרב גולד לא מוטרד מהן יתר על המידה, זאת בזמן שפוליטיקאים אחרים בעיר כבר החלו במפגשים ובגיבוש עמדות, "זה כל כך רחוק ממני בימים אלה", אומר הרב גולד, "יש לנו עוד דרך ארוכה עד לבחירות. ראשית אכנס לתפקיד חבר המועצה בכהונה הנוכחית וכמה חודשים לפני הבחירות אשב לשיחה עם משה גפני, יושב-ראש דגל התורה וחבר הכנסת מטעמה בסיעת יהדות התורה בכנסת וביחד גם נקבל החלטה. כרגע אני מתמקד בהווה ובעתיד הקרוב ומתוקף זאת אפעל לקידום הדת וערכי המסורת בעפולה. בימים אלה התחלנו פעילות רוחנית ברובע יזרעאל והיד עוד נטויה. אני יודע שהציבור בעפולה צמא לכך", סיכם הרב גולד.