זעזוע בעפולה: סמנכ"ל אגף החינוך צפוי לסיים את תפקידו

ג'קי ונונו, האיש שהוביל את מערכת החינוך בעפולה בבירת העמק בשנים האחרונות צפוי לסיים בתקופה הקרובה את תפקידו, בעיקר בשל תדמית החינוך שדבקה בעיר והתוצאות האחרונות בזכאות לבגרות. בכיר בעירייה: "יש הרבה דיסאינפורמציה בפרשה. זה לא המקרה של ישראל קנטור וג'קי לא יאחוז בקרנות המזבח בכדי לשבת בלשכת ראש אגף החינוך. לפעמים צריך לקבל החלטות קשות"

דרמה חינוכית לא צפויה בעפולה: ג'קי ונונו, סמנכ"ל אגף החינוך ואחת הדמויות המקורבות ביותר לראש העיר המכהן יצחק מירון צפוי לסיים את תפקידו בשבועות הקרובים. בעיריית עפולה העדיפו שלא להגיב נכון לעכשיו אולם נראה כי ההחלטה כבר התקבלה בעקבות פגישה בין השניים.
רק בשבוע האחרון הכריז מירון כי שנת הלימודים הקרובה תהיה שנת מפנה בחינוך בעיר, אך ככל הנראה התהליך יתבצע עם קברניט אחר ולא עם ונונו.

• "מערכת החינוך חשובה מאוד לג'קי"

מספר סיבות הובילו למהלך המפתיע, אך ככל הנראה הקש ששבר את גב הגמל הן תוצאות הבגרות הלא מחמיאות בעיר- שפרסם לאחרונה משרד החינוך. לצד התוצאות גם הנהירה והדרישה של תלמידים ללמוד מחוץ לעיר, יחד עם התדמית שדבקה במערכת החינוך של עפולה בשנים האחרונות, רק האיצו את קבלת ההחלטה.
בכיר בעיריית עפולה אמר ל"עמקניוז": "יש הרבה דיסאינפורמציה בפרשה הזו. זה לא המקרה של ישראל קנטור וג'קי לא יאחוז בקרנות המזבח בכדי לשבת בלשכת ראש אגף החינוך. הכיוון הוא ברור והוא אכן לעבר פרידה מכובדת, אבל זה לא יקרה ביום אחד ולא בכמה שבועות. בכל זאת מדובר בתפקיד שדורש חפיפה מסודרת.
המהלך הזה לא קשור כהוא זה למינוי של דוד סויסה למחזיק תיק החינוך בעיר והוא כמובן לא ימונה לתפקיד. אני מניח שכבר בקרוב ייצא מכרז מסודר על הכללים הנדרשים.


לפעמים צריך לקבל החלטות קשות מעבר למערכת היחסים הטובה. יש פה גם אלמנט של אחריות ציבורית ואספקטים של סדרי עדיפויות. אין פה משבר


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בסופו של יום גם ליצחק מירון וגם לג'קי יש מטרה אחת משותפת והיא להצעיד את מערכת החינוך של עפולה קדימה. לצערנו זה לא עבד בשנים האחרונות, גם בהיבט של ההישגים אבל הרבה מעבר להם.
מבחינת מירון התוצאות הן לא חזות הכול, אבל גם התדמית חשובה והבחירה של תלמידים שלא ללמוד בעפולה הובילו לקבלת ההחלטה הקשה.
אני יודע שיש מערכת יחסים טובה וראויה בין השניים שהולכים זה לצד זה כבר שנים ואיציק היה זה שהחזיר את ג'קי להוביל את מערכת החינוך מיד אחרי שנבחר. יש בינהם הערכה הדדית והם הובילו יחד המון שינויים מבורכים במערכת החינוך בעיר.
לפעמים צריך לקבל החלטות קשות מעבר למערכת היחסים הטובה. יש פה גם אלמנט של אחריות ציבורית ואספקטים של סדרי עדיפויות. אין פה משבר למרות שאנשי כאלה ואחרים מנסים לצייר קרע עמוק בין השניים. מערכת החינוך חשובה מאוד לג'קי ונונו ולכן אני בטוח שהוא ייעשה הכול בכדי שהתהליך הזה יסתיים בצורה המיטבית".