"זאת אינה דרכנו": שניר פרידמן התפטר – שוקל להתמודד על ראשות המועצה בגלבוע

מנכ"ל החברה הכלכלית טוען כי ראש המועצה עובד נור מנותק מחובתו הציבורית. "לא ניתן לנהל רשות המונה כ 500 עובדים ולנהל תחומי אחריות כל כך גדולים כאשר החלטות מתקבלות ע"י זוג

טלטלה פוליטית במועצה האזורית גלבוע: מנכ"ל החברה הכלכלית של המועצה, שניר פרידמן התפטר השבוע מתפקידו ושוקל להתמודד לראשות המועצה בבחירות שיערכו בעוד שנה. אם יחליט לעשות כן הוא יתמודד מול נור ומול ראש המועצה לשעבר דני עטר שהכריז שיתמודד שוב על ראשות המועצה.
זוהי התפטרות נוספת בכוורת הבכירה של ראש המועצה עובד נור ויש לציין כי בעבר פרידמן נחשב לאחד מקורביו של ראש המועצה המכהן.

• פרידמן: "דרכו של עובד נור כראש הרשות הסתיימה"

פרידמן שלח בבוקר יום שלישי את מכתב ההתפטרות לנור וכתב כי הוא מתפטר לאחר התלבטויות רבות: "יצאנו יחד לשרת התושבים באמונה מלאה בצדקת הדרך ובהבנה שחייבים להפסיק את ההתנהלות שהייתה נהוגה במועצה ב 21 שנים שקדמו״, כתב: "במשך השנים הגנתי עליך ועמדתי לצידך גם כאשר הדרך הייתה סבוכה והצריכה קבלת החלטות קשות. נעניתי לבקשתך להתמנות לעוזר האישי שלך ויד ימינך, הקמתי בהצלחה גדולה את תכל'ס מרכז הצעירים במועצה והצלחתי לייצר יש מאין בגלבוע במגוון תחומים רב שלא קיבלו מענה לפני כן. עם כניסתי לתפקיד מנכ"ל החברה הכלכלית ביצעתי מספר שינויים ניהוליים בחברה והצלחתי להפוך אותה לחברה מצליחה, מנוהלת ורווחית".

• "איני זורק את המפתחות"

עוד הוסיף פרידמן במכתב: "לצערי הרב, לאחר הדרך הארוכה בה צעדנו בדרכנו המשותפת – סטית ממנה. השתנית. אתה מובל כיום ע"י גורמים זרים ואיני יכול יותר להגן על שמך ועל הדרך אליה הם גורמים לך לנווט. זאת אינה דרכנו. דרכך כראש רשות הסתיימה. הארגון משדר זאת, הציבור מבין זאת ואלו שהלכו אתך צמוד בכל השנים האחרונות הראו לך זאת. למרות זאת אתה בוחר להתעלם ולהישאר מנותק מהמציאות ומחובתך הציבורית. לא ניתן לנהל רשות המונה כ 500 עובדים ולנהל תחומי אחריות כל כך גדולים כאשר החלטות מתקבלות ע"י זוג אנשים בלבד, ללא קיום דיון רציני וחשיבה רחבה ואמתית. לא ניתן לנהל רשות אשר מונה מעל 32,000 תושבים כאשר לא מאצילים סמכויות למנהלים בארגון. טעות לחשוב שכל הבינה והחוכמה נמצאים אצל זוג אנשים אשר סבורים שאין בלתם. בחרתי תמיד להישאר בגלבוע, מתוך תחושת שליחות והבנה שהגלבוע הוא הבית שלנו ומתוך ידיעה שאני משרת את לטובת הקהילה שלנו. לא התחלתי את דרכי עם התחייבות לתפקיד, תואר או מעמד בארגון ודבר מזה מעולם מעולם לא היה המטרה שלי, לכן היום כאשר כבר לא מאמין בדרך אותה אתה מוביל – לא אמשיך בתפקיד על מנת לדאוג לעצמי לסידור עבודה ורווחה כלכלית. יחד עם איני "זורק את המפתחות" ואעמוד לרשות החברה הכלכלית בכל אשר יידרש לטובת התושבים. כל עוד הדבר תלוי בי אמשיך לסייע ואעביר את שרביט הניהול של החברה למי שימלא את מקומי בצורה מסודרת ואחראית".
פרידמן הדגיש כי הוא התפטר לאחר שהבין כי הדרך בה האמין ועבורה נאבק, הגיעה לסיומה וכשלה ולכן הוא החליט להתפטר ולוותר על שכר 'נאה' של שנה שלמה.
"אני מכבד את ראש המועצה ואת הדרך אותה עברנו ביחד ולא אשמיצו באופן אישי, אך התוצאות הכושלות של המועצה בראשותו גרמו לאובדן מוחלט של אמון התושבים במועצה", הוא הוסיף.
מקורב לפרידמן אישר כי בכוונתו להתמודד לראשות המועצה: "זה לא סוד שיש לשניר פניות רבות להתמודד. עתיד הגלבוע חשוב לו ולכן הוא גם ויתר על תפקיד משמעותי כי הבין שכך המצב לא יכול להימשך".
מטעם מוא"ז הגלבוע נמסר כי "מאחלים לשניר בהצלחה בהמשך הדרך. אין בהודעתו דרמה בלתי צפויה. שניר הולך בדרך זו מאז שנכנס לבקשתו, למועצה. לצערנו, בתמימותו, הוא מנוהל ע"י כוחות זרים, אך זו בחירתו ואנו מכבדים אותה. אנו מודים לשניר על תרומתו למען תושבי הגלבוע, שנעשתה תמיד תחת הנחייה והובלה צמודה של ראש המועצה, עובד

• מוא"ז גלבוע: "בתמימותו, שניר פרידמן מנוהל ע"י כוחות זרים"

מטעם מוא"ז הגלבוע נמסר כי "מאחלים לשניר בהצלחה בהמשך הדרך. אין בהודעתו דרמה בלתי צפויה. שניר הולך בדרך זו מאז שנכנס לבקשתו, למועצה. לצערנו, בתמימותו, הוא מנוהל ע"י כוחות זרים, אך זו בחירתו ואנו מכבדים אותה. אנו מודים לשניר על תרומתו למען תושבי הגלבוע, שנעשתה תמיד תחת הנחייה והובלה צמודה של ראש המועצה, עובד נור".