"וישב, ויחגוג ויתרגש": המחווה המרגשת לנעם בבית הכנסת בנהלל

נעם, צעיר בן 14 שמתחנך בכפר הנוער ויצו נהלל במסגרת פרוייקט "נעלה", זכה למחווה רוחנית ומרגשת בבית הכנסת במושב נהלל. צילום: חנוך לאופר, קב"ט ויצו נהלל

שבת מרגשת עברה על המתפללים בבית הכנסת הוותיק (מאוד) בנהלל. בית הכנסת, שהוקם לפני למעלה מ-100 שנה במושב שבעמק יזרעאל, מארח מדי שבת את המתפללים המסורתיים שמחכים בכל פעם לתלמידים של כפר הנוער ויצו נהלל כדי שיגיעו "לחזק" וישלימו מניין. אחד מהם, נעם, זכה ביום שבת האחרון לכבוד רב.
נעם האמריקאי (14), בן לאם אמריקאית ואב ישראלי, הוא תלמיד בכיתה ט' בכפר הנוער. כמו לחבריו מהתפוצות גם לו רקע דתי, כשגם אחיו הגדול היה תלמיד במקום והקפיד לפקוד את בית הכנסת של המושב ולהשלים מניין מדי שבת. בשבוע שעבר, הוא ציין בפני המתפללים שביום שבת יקראו את פרשת "וישב", אותה פרשה איתה עלה לתורה בבר המצווה שלו בשנה שעברה.
בעוד המתפללים התלחששו ביניהם באותו רגע והחליטו לעשות כבוד לנעם הצדיק מאמריקה, ביום שבת ציפתה לו הפתעה בדמות עלייה לתורה חגיגית, קריאה מרגשת של הפרשה, כולל קידוש, כיבוד והרבה שירים וריקודים לכבוד נעם שקיבל אהבה בחזרה על כל הפעמים שאפשר לחברי בית הכנסת להתפלל כראוי.
רגע לפני חג החנוכה, המתפללים בבית הכנסת של נהלל שימחו את התלמיד בכיתה ט' שנמצא לבד בישראל במסגרת פרויקט "נעלה" ארצות הברית, ללא הוריו שחיים שם, והרוויחו מצווה עוד לפני שמונת ימי החנוכה.