התיכוניסטים: "נמאס לנו לשתוק"

התיכוניסטים מחריפים את מאבקם וצפויים להשבית את הלימודים מחר ומחרתיים. הסיבה לשביתת המחאה: ביטול הטיולים ושביתת ה"טסטרים". יו"ר מועצת התלמידים אליאב בטיטו, תושב עפולה במסר מיליטנטי: "נמאס לנו ליפול בין הכיסאות של משרדי הממשלה וועדי העובדים אשר כנראה צריכים מטפל זוגי על מנת לפתור את המריבות ביניהם"

מחר, שלישי, צפויה מועצת התלמידים הארצית להשבית את הלימודים בתיכונים ברחבי הארץ (כיתות י'-י"ב) למשך יום אחד, וזאת במחאה על החלטת ארגון המורים לאסור יציאת תלמידים לטיולים והצגות, ובמחאה על השבתת מבחני הנהיגה מצד ועד בוחני הנהיגה. את ההחלטות הודיעו נציגי מועצת התלמידים ובהם היו"ר, אליאב בטיטו, תושב עפולה, במסיבת עיתונאים שכינסו ביום ראשון השבוע.

 • "איננו יכולים להישאר אדישים"

"אנחנו מחריפים את המאבק, מחריפים כי נמאס לנו לשתוק", אמר השבוע בטיטו, "אם מישהו חושב שהוא יכול לסתום לנו את הפה – הרי שהוא טועה גמור. כל עוד אנחנו כאן – לא ניתן שייפגעו בבני הנוער.

בתקופה האחרונה, נראה כי ישנו ציבור של שבע מאות וחמישים אלף בנות ובני נוער שנשכחים ונשכחות במדינת ישראל; אם על ידי ועדי העובדים השונים ואם על ידי משרדי הממשלה. כגוף הרשמי, הנבחר והמייצג של כלל בני ובנות הנוער במדינת ישראל – איננו יכולים להישאר אדישים ולעמוד מנגד. בחודשים האחרונים, אנו מנסים בכל דרך אפשרית העומדת לרשותנו, לפתור מספר נושאים העומדים על סדר יומנו. לצערי, כל ניסיונות אלו כלו בכישלון. שני המאבקים העיקריים אותם אנו מנהלים הם המאבק בזמני ההמתנה הממושכים לטסט במדינת ישראל, והמאבק השני הוא, המאבק בהחלטתו של יושב ראש ארגון המורים, רן ארז, להשבית את כל הפעילויות החוץ בית ספריות החל מיום ראשון.

האם כך נראה את הכיתות מחר בבוקר? צילום: איגוגוסט, פריאימג'ס
האם כך נראה את הכיתות מחר בבוקר? צילום: איגוגוסט, פריאימג'ס

את המאבק בנושא מבחני הנהיגה המעשיים זיהינו כבר בחודש יולי האחרון…לצערנו, מיד עם הכרזתו של שר התחבורה על הפרטת מבחני הנהיגה המעשיים החל וועד בוחני הנהיגה בשביתה ממושכת של כל מערך הבחינות במדינת ישראל. אנו נמצאים היום כבר כחודש וחצי מהרגע בו החלה השביתה ועדיין אין אף פתרון באופק. למעלה משישים אלף טסטים כבר בוטלו ואיש זה לא מעניין! כי מה לעשות שבני הנוער עדיין אינם בעלי זכות בחירה בקלפי".

 "נמאס לנו ליפול בין הכיסאות"

עוד התייחס בטיטו למאבק השני של המועצה: "בשנה שעברה החליט ארגון המורים שלא להוציא יותר טיולים שנתיים כחלק מהמאבק למען זכויות המורה וחסיונו המשפטי בזמן הטיולים – מאבק מבורך וחשוב. הקשר בין העיצומים בהם נקט בשנה שעברה לבין המאבק, ברור לכולנו, ואנו מברכים על כך שמאבק זה הסתיים בהצלחה רבה לכל הצדדים. איננו נגד המורים – להיפך, בכל דיון שנערך בנושא, אנו הראשונים שהגענו לבוא ולדרוש את טובת המורים ושיפור מעמדם. אם זה במאבק מורי ומורות הקבלן ואם זה במאבק על שכר המורה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאור העובדה שאנחנו מרגישים ששוכחים אותנו, ושלא אכפת לאיש מבני ובנות הנוער במדינה, לא נותרה בידינו ברירה – אלא לתת תזכורת לכך שאנחנו עדיין כאן, ולכך שלא ניתן שירמסו פעם אחר פעם את זכויותינו. ביום שלישי הקרוב, הנוער מפסיק לשתוק! נמאס לנו ליפול בין הכיסאות של משרדי הממשלה וועדי העובדים אשר כנראה צריכים מטפל זוגי על מנת לפתור את המריבות ביניהם. ביום שלישי הקרוב, נשבית את כל בתי הספר התיכוניים במדינת ישראל מכיתה י' עד כיתה י"ב ונזכיר למקבלי ההחלטות ולכל הנוגעים בדבר שאנחנו כאן, ושגם אם מאבקיהם חשובים – עליהם לפתור זאת בדרכי שיח ולא על גבם של תלמידי ישראל. אנו מודיעים באופן חד משמעי כי השביתה היא רק צעד נוסף בנושא אך אינו הצעד האחרון. אם לא יימצא פתרון עד יום שלישי בערב, נרחיב את השביתה גם ליום נוסף, ליום רביעי, הארבעה במאי. חשוב לנו להדגיש כי איננו נגד וועדי העובדים ואיננו נגד משרדי הממשלה, אך אנו קוראים לשינוי המדיניות הפגומה בה מתנהלים סכסוכי העבודה במדינה"

מחר צפויה מועצת התלמידים בשיתוף החברה להגנת הטבע, להוציא שלושה טיולים חלופיים שיהוו אלטרנטיבה לטיולים אותם ביטל ארגון המורים. הטיולים יתקיימו בשלושה מוקדים ברחבי הארץ (בצפון, במרכז ובדרום.