התחנה הבאה תל אביב? בקרוב התקציב למסילה מעפולה לעיר בלי הפסקה

850 אלף נוסעים עברו בתחנת הרכבת בעפולה בשנתיים מאז נחנכה. הנתון המרשים הזה הוביל את ראש העירייה יצחק מירון לפנות למשרד התחבורה בבקשה לזרז את הקמת מסילת עירון/מנשה שתקצר את הנסיעה לתל אביב ל-40 דקות בלבד. המחשה: ארכיון

ראש עיריית עפולה יצחק מירון העלה הילוך במטרה להביא לחיבור של עפולה לתל אביב באמצעות מסילת עירון/מנשה. במכתב שנשלח אל שר התחבורה ישראל כץ בסוף החודש ביקש מירון להאיץ את סלילת מסילת עירון – שתצמצם באופן דרמטי את אורך הנסיעה מעפולה לתל אביב.
"עפולה נמצאת בהתפתחות מואצת. שכונותיה מתרחבות באלפי יחידות דיור, בשכונות חדשות והצורך ברכבת ישירה מעפולה לתל אביב הפך לברור ויהווה מנוע רב עוצמה", כתב מירון לכץ.
הקמת מסילת עירון/מנשה שתחבר את מסילת העמק אל המסילה המזרחית ומרכז הארץ ישירות, צפויה לקצר את זמן הנסיעה מעפולה לתל אביב ל-40 דקות בלבד. מירון מציין עוד במכתבו כי "יחד עם שדה התעופה המתוכנן ברמת דוד, לו אנחנו מייחלים, ועל רקע הצלחתה הגדולה של רכבת העמק, הצורך במסילה האמורה, שתרומתה ברמה האסטרטגית לחיזוקו ולפיתוחו כל שכל אזור הצפון כולל העיר עפולה, אינה מוטלת בספק".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יש לציין כי בשבוע שעבר פורסמו הנתונים לגבי השימוש ברכבת העמק מאז נחנכה באוקטובר 2016, ומהם עולה כי כ-850 אלף נוסעים עבור בתחנת עפולה מתוך שני מיליון בסך הכללי. "פעלתי ואמשיך לפעול לשיפור אמצעי התחבורה מעפולה לכל רחבי הארץ, לרווחת הנוסעים ותושבי עפולה והאזור כולו", אמר מירון.
בתגובה למכתבו של מירון הודיעו במשרד התחבורה לממלא מקום ראש העירייה, שלמה מליחי, כי חברת נתיבי ישראל פועלת לקבל בהקדם תקציב ותקדם את סלילת המסילה מיד לאחר תקצובו. "פרויקט מסילת עירון/מנשה המחבר את מסילה העמק (לרבות עפולה) אל המסילה המזרחית ומרכז הארץ ישירות מתוכנן להיות מתוקצב בזמן הקרוב אולם טרם תוקצב", נמסר על ידי אלי הרשקוביץ ע. רמ"ט שר התחבורה והמודיעין. "נתיבי ישראל פועלת על מנת לקבל תקציב לתכנון בהקדם האפשרי ותקדמו מיד לאחר קבלת התקציב".

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

אושר תקציב עיריית נוף הגליל ל- 2024: יעמוד על 400,084 מיליון שקלים

|