השרה סילמן נרתמת לבחינה מחודשת של התכניות להקמת טורבינות רוח בגלבוע

עובד נור, הודה לשרה לאיכות הסביבה על הירתמותה המיידית עם פנייתו אליה, ועמדתה הנחרצת והמחויבת שהפגינה לשמירת ביטחונם של תושבי המועצה, ושמירה והגנה על הסביבה הייחודית שבגלבוע

בפגישה שקיים ביום שישי עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע עם השרה לאיכןת הסביבה עידית סילמן, נדונו עם השרה התוכניות המקודמות להקמת ארבעת הפרויקטים של טורבינות רוח בגלבוע.
מדוברות הגלבוע נמסר: ״מדובר בתכניות שקיבלו מהוועדה המחוזית היתר בניה, בניגוד לעמדת המשרד אשר דרש מידע נוסף באשר לרעש ולפגיעה במגוון המינים, רט״ג, החברה להגנת הטבע והמועצה, המתנגדים לכך נחרצות. השרה להגנת הסביבה מתואמת עם מוא"ז הגלבוע, בהבנת חומרת המצב בקידום התוכניות, ומצטרפת לעמדת הגלבוע, שיש חובה לחשיבה מחודשת בכל הקשור לתכנון למיזמי טורבינות רוח חדשות ובגלבוע בפרט״.
השרה עדכנה את ראש המועצה כי במקביל ולצד הגשת הערר של מוא"ז הגלבוע (נגד מימוש היתר בניה), גם משרדה מגיש ערר ביחד עם רט"ג, כנגד הוועדה המחוזית, ועיקרו בחינה של מידע נוסף שנדרש.
הצורך בחשיבה מחודשת ( למרות אישור בעבר של התחנות המערביות בגלבוע ) הוא בשל נתונים חדשים שהתקבלו במשרדנו לגבי הטורבינות בגולן וכן בשל הצורך בחשיבה נוספת ומושכלת לבחינת כל ההשפעות האפשריות וכל זאת על מנת להגן על הסביבה .
ראש המועצה, עובד נור, הודה לשרה בחום על הירתמותה המידית עם פנייתו אליה, ועמדתה הנחרצת והמחויבת שהפגינה לשמירת ביטחונם של תושבי המועצה, ושמירה והגנה על הסביבה הייחודית שבגלבוע.