"אנשים שניסו לעוות את הצדק והדין כשלו והצדק יצא לאור"

חברי מועצת העיר עפולה, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה מיהרו לברך את אלקבץ – עם קבלת ההחלטה של הפרקליטות שלא להגיש כנגדו כתב אישום. ריח של בחירות באוויר?

ההחלטה שלא להגיש כנגד אלקבץ כתב אישום פשטה כאש שדה קוצים בבירת העמק, ובעיקר ברשת החברתית – פייסבוק. לצד התגובות והברכות של תושבי העיר נרשם קונצנזוס גם בקרב חברי המועצה- הן מהאופוזיציה והן מהקואליציה שמיהרו לברך את אלקבץ. ההחלטה, את זה יודע כל בר דעת, תעורר ללא ספק את הקלחת הפוליטית בעיר לקראת הבחירות הקרובות. בסביבתו של אלקבץ, לא ממהרים לצאת בהצהרות, אך נראה שכבר בקרוב נשמע קולות של קמפיינים ברקע.

• "צריך לזכור שמעבר לפוליטיקה אנחנו בני אדם"

חביב פרץ: "מגיע לאבי שהסיפור הזה ייגמר כפי שהוא נגמר. אני מאחל לו בהצלחה בהמשך. לשמחתי כבר הספקתי לתפוס אותו זמן קצר לאחר ההודעה ולברך אותו. בלי שום קשר נפגשנו לאחרונה מספר פעמים. אני חושב שלהחלטה הזו יש משקל רב וימים יגידו מה תהיה השפעתה. אני יכול להוסיף שכבר עכשיו היא עשתה משהו בעיר".

סגן ראש עיריית עפולה, ד"ר בוריס יודיס
סגן ראש עיריית עפולה, ד"ר בוריס יודיס

בוריס יודיס, סגן ראש העיר עפולה שנחקר גם הוא בראשית השנה לאחר חשד לשחיתות ציבורית, שבסופו לא הוגש כנגדו כתב אישום,
אמר: "אני שמח מאוד בשביל אבי. כמוהו, גם אני עברתי חוויות לא קלות ופשוטות, אומנם בעוצמות אחרות, אבל עדיין חוויות קשות. אני גם שמח שיש מערכת שיפוט הוגנת וראויה בישראל. בכוונתי לדבר עם אבי כבר בקרוב ולברך אותו.
אני והוא עברנו כברת דרך יחדיו וצריך לזכור שמעבר לפוליטיקה אנחנו בני אדם, לכן אני כל כך שמח עבורו. כמו שאמרתי, אני יודע שהוא ומשפחתו עברו תקופה לא פשוטה, ואני הזדהיתי עם כל הקשיים שהם עברו", סיכם יודיס.

ממלא מקום ראש העיר שלמה מליחי
ממלא מקום ראש העיר שלמה מליחי

שלמה מליחי, ממלא מקום ראש העיר עפולה אמר כי הוא בטח שזהו יום חג עבור אלקבץ ובני משפחתו: "אני מאחל לאבי בהצלחה, עכשיו כשהוא קיבל את ההחלטה הכל כך טובה וחשובה בעבורו. תמיד ייחלתי שזו תהיה ההחלטה בפרשה שלו. ניסיתי כבר ליצור עמו קשר ולברך אותו, אבל כנראה הוא כבר לא עומד בעומס הברכות.
בכוונתי לדבר איתו בהמשך. יצא לי לאחרונה לדבר איתו מספר פעמים על סטטוס החקירה ואמרתי לו שלאור הדברים אני מעריך שלא יוגש כנגדו כתב אישום. אני ואבי פעלנו ועדיין פועלים זה לצד זה שנים רבות, עוד בתקופה שהיה מנכ"ל העירייה, בזמן שהוא כיהן כראש העיר וכרגע בעת חברותו במועצת העיר. ביום כזה שמים את הפוליטיקה ואת חילוקי הדעות בצד למרות שלי ואבי אישית אין ולא היו מעולם משקעי עבר".

• "אנחנו כבר נערכים להרמת כוסית לחג"

חבר מועצת העיר שלום שלמה, הקרוב מאוד לאלקבץ בשנים האחרונות היה נרגש מקבלת ההחלטה, "זה יום חדש לעפולה", אמר שלמה, "מיד לאחר ההחלטה התכנסנו בבית של אבי וחגגנו. תקופה ארוכה אנחנו מחכים להחלטה הזו והיא לא מפתיעה אותנו. מרגע קבלת ההודעה הטלפון של אבי לא מפסיק לצלצל עם מאות ברכות וסמסים. אני יכול לומר שאנחנו כבר נערכים להרמת כוסית לחג. ההרגשה מצוינת, קיווינו שהצדק ייצא לאור והצדק יצא לאור. אנשים שניסו לעוות את הצדק והדין כשלו והצדק כפי שאמרתי יצא לאור".

שלום שלמה. באופוזיציה בת שמי חברים
חבר מועצת העיר ומקורב לאלקבץ שלום שלמה.

דוד סויסה, חבר מועצת העיר מטעם האופוזיציה אמר כי מיהר לברך את אלקבץ, "אני מברך על ההחלטה של הפרקליטות לסיים את הסאגה המשפטית הזו", אמר סויסה, "הצדק נעשה אחרי שנים של עינוי דין לאבי ובני משפחתו. אבי הוא אחד האנשים החשובים בציבור בעפולה ואני שמח על כך שמעתה הוא יוכל לפעול ללא כל מגבלות בכל מה שהוא ירצה. בשיחה שלי עם אבי הוא נשמע נרגש ושמח. זה לא סוד שאני והוא, כחברי אופוזיציה בעיר, נפגשים ומחליפים יחד דעות על מגוון נושאים שקשורים לעיר עפולה וההחלטות שמתקבלות במועצת העיר. אנחנו פועלים גם אם לא תמיד יש פומביות למפגשים הללו", סיכם סויסה.

תא"ל במיל סוויסה חבר מועצת עיריית עפולה
תא"ל במיל סוויסה חבר מועצת עיריית עפולה

ראובן יוקלר, חבר מועצת העיר מטעם הקואליציה: "אני שמח עבור אבי שלא הוגש כנגדו כתב אישום ומברך אותו באופן אישי. בכוונתי גם ליצור עמו קשר ולברך אותו. עם ההחלטה הזו של הפרקליטות כולם מבינים שכל מערכת הבחירות הקרובה בעפולה הולכת להשתנות ולהיפתח מחדש. אין לי ספק שתהיה זו מערכת בחירות מעניינת, מסקרנת ומאתגרת. אני גם לא בטוח שבמערכת הבחירות הזו יהיו רק שלושה מועמדים וימים יגידו".

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך: