אלקבץ: ״הצדק יצא לאור״

בהודעה רשמית של עו"ד נועם שרביט, דובר פרקליטות המדינה, נכתב: ״המשנה לפרקליט המדינה לשעבר, אלי אברבנאל, החליט באחרונה לסגור מחוסר ראיות את תיק החקירה נגד ראש העיר עפולה לשעבר, אבי אלקבץ"

הזירה הפוליטית בבירת העמק סוערת החל מהערב, עם חשיפת ההחלטה של הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום כנגד אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה לשעבר.
הפרשה כזכור התפוצצה לפני קצת יותר מארבע שנים וחצי כשבבוקר יום בהיר, פשטו חוקרי היחידה לחקירות הונאה על משרדי עיריית עפולה, אספו מחשבים ומסמכים ממשרדים שונים ועצרו לחקירה את אלקבץ, אז ראש העירייה המכהן יחד עם עובדים נוספים. בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים.
מאז עלו לאוויר ספקולציות שונות ורבות בנוגע להחלטת הפרקליטות, אבל היום הסתיימה תקופה לא פשוטה עבור אלקבץ ובני משפחתו לאחר שהוחלט כאמור שלא להגיש כנגדו כתב אישום.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


זמן קצר לאחר ההחלטה אמר אלקבץ: ״אני ובני משפחתי שמחים ומאושרים עם קבלת ההחלטה. תמיד האמנו במערכת הצדק והמשפט. הצדק יצא לאור״.
לאחר ההודעה שהפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום כנגד אבי אלקבץ, הגיעה היום בערב גם ההודעה הרשמית. בהודעה לעיתונות עליה חתום עו"ד נועם שרביט, דובר פרקליטות המדינה נכתב: "הרינו לעדכן, כי המשנה לפרקליט המדינה לשעבר, אלי אברבנאל, החליט באחרונה לסגור מחוסר ראיות את תיק החקירה נגד ראש העיר עפולה לשעבר, אבי אלקבץ. הודעה על כך נמסרה היום לבאי-כוחו. הפרקליטות שקלה את העמדתו לדין של אלקבץ בגין עבירות מתחום טוהר המידות. בתום בחינת חומר הראיות והטענות שהעלו באי-כוחו של אלקבץ במסגרת השימוע, מצא המשנה לפרקליט המדינה כי אין ראיות מספיקות כדי להעמידו לדין", לשון ההודעה.