הפנים היפות של יזרעאל

אירוח של 2000 מפונים מהדרום והצפון, ארוחות חמות לחיילים, מאפים לעובדות אגף הרווחה, תרומות מבלגיה לחזית, התגייסות לסייע לעובדים תאילנדים ובמה פתוחה. יישובי עמק יזרעאל, המועצה והתושבים פותחים את הלב. צילום: דן ואורי קרמר

מחזקים את החיילים מהעורף

מאז פרוץ מלחמת 'חרבות הברזל' עדים בעמק יזרעאל להתגייסות מדהימה של כלל היישובים והתושבים שעוטפים את החיילים והמפונים 24/7 בשלל מחוות יצירתיות.

• כיסי לב

בתל עדשים הוקם מערך איסוף תרומות אוכל לציוד לחיילים ומפונים, מכל האזור. כמו כן, התקיים פרויקט 'כיסי הלב' למען ילדי העוטף, בהובלת צורית פייגין, מיזם מרגש של ילדי וילדות המושב לתפירה משותפת של כיסי לב. לתוך כל כיס הוכנסו מזכרות שיתנו כוח לילדי העוטף; ברכות, שירים ומילים מחזקות, שימלאו את ליבם בימים מורכבים וקשים אלה.

כיסי לב בתל עדשים
כיסי לב בתל עדשים

במושב היוגב, יחד עם הקהילה היהודית הפטריוטית בבריסל, החליטו לארגן סיוע אזרחי לחיילי צה"ל ותוך 12 שעות הם העמידו לא פחות מ- 1,500 קופסאות אישיות לחיילים, אותן מילאו במוצרים רבים, תרומת הקהילה היהודית בבירת העיר בלגיה.


"אנו עדים לכוחה של קהילת עמק יזרעאל, ברוחב ליבה ובנכונותה להתגייס ולסייע בכל צורך שעולה מהשטח המועצה תמשיך לסייע בקליטת מפונים ומתן מענה כולל עבורם"


היוזמים תיאמו עם חברת אל-על את הטסת הציוד מבלגיה לישראל על חשבונם, ארגון ׳איחוד הצלה׳ קלט את המוצרים בישראל ופיזר אותם.
במושב כפר יהושע התושבות והתושבים פתחו את הלב ואיתו את המועדון ואולם הספורט ביישוב לחיילים/ות ולמפונים תאילנדים מדרום הארץ שהגיעו ללינה, ארוחות חמות ופינוקים, מקלחות, כביסות, תספורות, מנוחה ועוד. התגייסות מרגשת של כל הקהילה, זאת, לצד מתן תרומות רבות לחיילים שבשטח.

• מאפה מהלב

מאפיית העמקים במנשית זבדה התגייסה באופן מעורר התפעלות. הם הגיעו לבית המועצה, במהלך הלילה וסיפקו תרומה גדולה של מאפים טריים לעובדות אגף קהילה ורווחה, למוקדנים במוקד, לאנשי אגף הביטחון ולכונני הלילה במועצה, שעובדים 24/7 במהלך ימי הלחימה.
בקיבוץ גזית, נערך ערב במה פתוחה עם מפונים שניצלו מהתופת בדרום, מפונים מקהילת יראון בצפון, תושבי גזית – נוער ומבוגרים.
כולם שרו והתרגשו ביחד. הקיבוץ קלט במהלך הלחימה כ-300 מפונות ומפונים, כשהקהילה גאה לארח אותם מכל הלב והנשמה.

• מרעננים את החיילים

בדברת הוקם מערך לוגיסטיקה ותפעול ענק של הכנת הארוחות וחלוקתם לחיילים בקייטרינג דברת ומטבחים נוספים מאזור עמק יזרעאל והסביבה, תוך התגייסות מדהימה של תושבי היישוב. בגבת נפתחה תחנת התרעננות לחיילים בדרך לגבול הצפון. הם מקבלים ארוחות חמות מעשה ידם של אנשי גבת, פינוקים, מקלחות חמות, מנוחה ועוד. זאת, בנוסף לאירוח של כ-50 מפונים מהדרום והצפון. כל הקהילה לוקחת חלק בפרויקט המרשים בהובלת אלינה כנעני וטל גולן.

• מערך מתנדבים רחב

בשמשית, מיטב בשלני ובשלניות היישוב הקהילתי דאגו לאוכל חם ומפנק שמגיע ישירות לחיילים ולחיילות בשטח. בבתי הספר ברחבי המועצה תלמידות ותלמידים מכינים ברכות וציורים לחיילי צה"ל.

קהילת גבת מתגייסת עבור החיילים
קהילת גבת מתגייסת עבור החיילים

אלה רק קומץ דוגמאות ליוזמות רבות ומחממות לב שמתקיימות בכל יישובי המועצה האזורית עמק יזרעאל וביישובים השכנים הנרתמים לסייע.
המועצה הקימה מערך מתנדבים רחב שמנוהל על ידי מחלקות התנדבות ויישובים במועצה, יחד עם נציגי כל היישובים. ביישובים מזרע, גזית ואלונים נקלטו במרוכז משפחות רבות של מפונים. כולם מתקבלים באהבה וחום רב. זאת, לצד חמ"ל מתנדבים וציוד שמוקם בבית המועצה. החמ"ל יעבה ויתגבר את הפעילות הענפה המתקיימת ביישובים.

• "כוחנו באחדותנו"

ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר: "כוחו של עם ישראל הוא באחדותו. אנו עדים לכוחה של קהילת עמק יזרעאל, ברוחב ליבה ובנכונותה להתגייס ולסייע בכל צורך שעולה מהשטח. המועצה תמשיך לסייע בקליטת מפונים ומתן מענה כולל עבורם, חיזוק מערכי המתנדבים ושמירה על בטחון העמק. תודות לעובדות ועובדי המועצה הפועלים 24/7 במתן מענה לתושבות ותושבי המועצה בשגרה ובחירום".

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|