"העבודה כאחות היא שליחות מבחינתי"

התכונות החשובות במקצוע, הידע שהיא מעבירה, הרצון לשפר את התדמית ו'הקסמים' שעושים במחלקה. מי מטפל בנו? הכירו את האחיות והאחים במרכז הרפואי העמק. והשבוע: יעל זוהר, אחות אחראית במחלקת עיניים במרכז הרפואי העמק

יעל זוהר, אחות אחראית במחלקת עיניים במרכז הרפואי העמק. צילום: אור ברק

ספרי לי על עצמך
"אני בוגרת תואר ראשון בסיעוד ותואר שני במנהל מערכות בריאות, קורס על בסיסי בסכרת והדרכה קלינית. אני נמצאת בעמק כמעט 12 שנים, התחלתי את דרכי כסטודנטית לסיעוד, לאחר קבלת התואר עבדתי במחלקה כירורגית לילדים, בהמשך עברתי למחלקת אם ועובר ומחלקת יולדות. היום אני אחות אחראית במחלקת עיניים".

מה את אוהבת במקצוע?
"לדעתי, להיות אחות זוהי שליחות הדורשת תכונות אופי כמו חמלה, חשיבה מגוונת ואמפתיה. המקצוע שלי מאוד רחב ומגוון וניתן להגיע להגשמה עצמית בכל תחום שתבחרו. בנוסף לעבודתי בבית החולים אני מרצה בחוג לסיעוד של מכללת עמק יזרעאל. בעיני להיות מרצה זה לא רק ללמד את החומר למבחן אלא להעביר ידע כללי רחב. ללמד את דור העתיד זה תחום בעל ערך עליון עבורי והוא אחד מהאני מאמין שלי במקצוע".

מה משך אותך לתפקיד ניהולי?
"היכולת להשפיע על השירות שניתן למטופל במחלקה והאפשרות לתרום את הידע והמקצועיות שלי למערכת הבריאות. חשוב לי לתת מענה טוב לכל המטופלים ולהוביל את הצוות לשיתוף פעולה, גיבוש ועבודה מקצועית".

מה חשוב לך לשפר במקצוע?
"את התדמית המקצועית של האחים והאחיות בארץ ולפרסם יותר את העשייה הסיעודית".

איך הגעת למחלקת עיניים?
"תחום הכירורגיה תמיד משך אותי. אני זוכרת שכבר בצבא, בזמן מלחמת לבנון השנייה, נחשפתי לעבודת האחים והאחיות בבתי החולים והתרשמתי מאחות במחלקה כירורגית שטיפלה בפצועים. להיות אחות אחראית של מחלקת עיניים זו בהחלט הגשמה של אחד החלומות שלי".

ספרי על אירוע שזכור לך במיוחד
"היה לנו מטופל בן 30 שנפצע בעיני מחומר כימי ונזקק להשתלת קרנית. השתלה כזו נעשית בזכות תרומת קרנית מאדם אחר שנפטר ומשפחתו הסכימה לתרום את איבריו. בזכות תרומה זו, המטופל עבר השתלת קרנית וחזר לראות. זה אחד מה"קסמים" שאנחנו זוכים להוביל במחלקה שלנו. זאת גם הזדמנות להזכיר לכולם לחתום על כרטיס אדי של המרכז הלאומי להשתלות.

איזה פרויקט מיוחד את מקדמת במחלקה?
"הצוות שלי ואני עובדים יום יום למען קידום ושיפור העבודה המקצועית במחלקה. אחד הפרויקטים שהובלנו היה מתן מענה לכאב בעין. התפיסה בקרב הציבור היא שטיפול בכאב בעין מחייב שימוש בטיפות עיניים. לאחר סקירה של מאמרים מקצועיים רבים גילינו שהטיפול בכאב בעין חייב להיות טיפול סיסטמי שההשפעה שלו מהירה עם מעט תופעות לוואי. אחת המטרות שלנו היא להפחית סבל וכאב למטופלי המחלקה".

תודה לאור ברק, אחות במחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי העמק שראיינה אחיות ואחים ממגוון תפקידים כדי שנכיר טוב יותר את האנשים שמאחורי המדים.

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|