הסרט "ואליהו רק בן 19" ישודר השנה ביום הזכרון לחללי צה"ל בערוץ רשת 13

סיפור חייו של רב"ט אליהו לוי הצנחן מאל רואי מסופר בסרט ׳ואליהו רק בן 19׳ שעל הפקתו עמלו בן דודו וחברו הטוב ניסים לוי ואחיינו של אליהו ז״ל כתב רשת 13 העיתונאי אלי לוי שקרוי על שמו . הסרט ישודר ביום הזכרון לחללי צה"ל בערוץ 13. צילום: באדיבות המשפחה

הסרט ׳ואליהו רק בן 19׳ המספר את סיפור חייו נפילתו ומורשתו של לוחם חטיבת הצנחנים רב״ט אליהו לוי ז״ל מאל-רואי, שיזמו בן דודו וחברו הטוב ניסים לוי ואחיינו של אליהו ז״ל כתב רשת 13 העיתונאי אלי לוי שקרוי על שמו ישודר ביום הזכרון לחללי צה"ל בערוץ 13.
לפני כמעט עשר שנים החלו השניים לאסוף חומרים בהם עשרות מכתבים ששלח וקיבל אליהו ז״ל בעת שרותו הצבאי ולפניו וגם חומרים שנאספו ע״י המשפחה לאורך השנים.
רגע השיא בסרט שאורכו 30 דקות הייתה נסיעתם של אחייו ואחיותיו של אליהו ז״ל יחד עם כל המשפחה המורחבת בפעם הראשונה לנקודה שבה נפל ונהרג בארץ המרדפים בבקעת הירדן בחודש אוקטובר 1969 בזמן שהיה לוחם בצנחנים רק בן 19.
מאז ילדותו חלם העיתונאי אלי לוי לצלם סרט שינציח את סיפור חייו נפילתו ומורשתו של דודו שהיה בין היתר מדריך נערץ בנוער העובד בקן בקרית  טבעון. אליהו ז״ל קבור ליד הוריו חנה ואברהם לוי ז״ל בבית העלמין באל רואי שם מתקיימת בכל שנה אזכרה ייחודית לזכרו כשבני המשפחה והחברים מגיעים אל הקבר יחד עם נציגי חטיבת הצנחנים.
עורך הוידאו יקיר טפר ערך את הסרט שצולם והופק בעזרת חברים רבים של המשפחה.
את הסרט מלווים שורה ארוכה של שדרני רדיו וטלויזיה מובילים שמקריאים את מכתביו של אליהו ז״ל בזמן שרותו הצבאי ובניהם מאיר אינשטיין ז״ל, רון קופמן, דודו אזולאי, אלי רכלין , אריה מליניאק ועוד.
– לקראת שידור הסרט ניתן לראיין קרובי משפחה.
– השידור ביום רביעי בבוקר וניתן לצפות בסרט לאורך כל יום הזכרון ב- vod בערוץ 13.