"הספק מחייב זיכויו של הנאשם, לבל יורשע חף מפשע"

נהג שהורשע בתיק גרימת מוות ברשלנות, בתאונת דרכים קטלנית באזור עמק יזרעאל, זוכה בבית המשפט לתעבורה בעקבות מחדלי חקירה חמורים. "מחדלי החקירה שנתגלו במקרה זה הם כה רבים וקשים, וחומרתם קיפחה את הגנתו של הנאשם בצורה שאינה ניתנת לריפוי", כתב השופט בסאם קנדלפאת

השופט בסאם קנדלפאת מבית המשפט לתעבורה בנצרת זיכה ביום ראשון את הנאשם עלי שלבי בתיק גרימת מוות בנהיגה רשלנית עקב מחדלי חקירה חמורים. הנהג היה מואשם בעבירה של גרימת מוות בנהיגה רשלנית, ובעבירות נלוות.

ביום 23.8.2015 קופחו חייו של מאיר מור ז"ל בתאונת דרכים שאירעה בכביש 73, המוביל מתל עדשים לנהלל, עת התנגשו שני כלי הרכב שבה נהגו הנאשם והמנוח חזיתית זה עם זה. כתוצאה מהתאונה נהרג המנוח במקום. חברו של המנוח, צבי קורצקי, שישב במושב הקדמי שליד מור, נחבל בתאונה ונגרמו לו שברים בצלעות. הנאשם ושני נוסעים שהיו עמו ברכב נפגעו קלות. הכביש שבו קרתה התאונה הנו כביש בין עירוני עם נתיב אחד לכל כיוון נסיעה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


השופט כתב כי ההכרעה בתיק זה נפלה לטובת הנאשם לאחר שהמאשימה לא עמדה בנטל ההוכחה המוטל עליה במשפט פלילי. המאשימה טענה כי התאונה נגרמה עקב ובגין רשלנותו של הנאשם אשר סטרה באופן פתאומי וחד לנתיב הנגדי והתנגש ברכבו של המנוח, אשר ניסה להתחמק מפגיעה – אך לשווא. קו ההגנה של הנאשם נסוב סביב מקו ההתנגשות (נקודת האימפקט). טענת הנאשם – הן בחקירתו  במשטרה והן לאור כל המשפט – כי זה היה רכבו של המנוח אשר סטה  באופן פתאומי לנתיב הנסיעה הנגדי (של הנאשם) וגרם לתאונה, כך שהאחריות לתאונה אינה מוטלת עליו.

• "ספק גדול בדבר אחריותו של הנאשם לתאונה"

"מחדלי החקירה שנתגלו במקרה זה הם כה רבים וקשים, וחומרתם קיפחה את הגנתו של הנאשם בצורה שאינה ניתנת לריפוי. מחדלים אלה, על רקע של מכלול הראיות הקיימות בתיק, הותירו ספק גדול בדבר אחריותו של הנאשם לתאונה ומנעו ממנו להוכיח את גרסתו שלו בצורה חד משמעית….. לבי עם משפחת המנוח ועם יגונה, אך הספק מחייב זיכויו של הנאשם,  לבל יורשע חף מפשע", כתב השופט.