המתנדבים חוזרים לקיבוצים: מדרא"פ ופולין לגד"ש בעין חרוד איחוד

המתנדבים מדרום אפריקה ומפולין יעבדו בענפי החקלאות השונים. צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית. צילום: באדיבות התנועה הקיבוצית

קיבוץ עין חרוד איחוד קלט השבוע ארבעה מתנדבים מחו"ל – שניים מדרום אפריקה ושניים מפולין. ארבעת המתנדבים יעבדו בתחום החקלאות וילוו על ידי רכז המתנדבים הלל דן, בן משק וחבר הקיבוץ.
תכנית מתנדבי חו"ל נוסדה בשנת 1967 ועומדת לחגוג השנה 50 שנה לקיומה. במהלך 50 שנות קיומה הגיעו לארץ 400,000 מתנדבים מ 120 מדינות שונות בעולם. חלקם בחרו להקים בקיבוץ או בישראל את ביתם וחלקם חזרו לארצם והפכו לשגרירי רצון טוב של מדינתנו. היו מביניהם שהפכו לימים לנשיאים, שגרירים, פוליטיקאים, שחקנים, עיתונאים, מוסיקאים, אקדמאיים, סופרים, אנשי עסקים מפורסמים ובעלי השפעה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


איה שגיא, האחראית על תוכנית המתנדבים בתנועה הקיבוצית: "עין חרוד איחוד הוא קיבוץ אחד מבין 25 הקיבוצים הקולטים את 750 המתנדבים הצעירים בני 18-35, המגיעים מדי שנה לארץ. במסגרת התכנית, המתנדבים גרים ועובדים בקיבוץ בענפי שירות, בחקלאות, בתעשייה, בתיירות ובבתי אריזה. בליווי הרכז ועם שאר המתנדבים הם מטיילים בארץ וגם משתתפים בסמינרים בנושא החברה הישראלית ובכנסים אזוריים".
שגיא מוסיפה: "עם סיום התכנית, המתנדבים משתפים אותנו בחוויה המכוננת שהם עברו, בהתפעלות שלהם מהיופי ומהייחודיות של ישראל ומחיי הקהילה הקיבוציים המעוררים בהם השראה ואפילו קנאה.
תכנית המתנדבים היא לא רק משימה לאומית, ערכית וציונית, אלא משימה בינלאומית הייחודית לתנועה הקיבוצית, אשר בה מתקבצים יהודים ולא יהודים גם יחד לחוות את היופי של הקיבוץ, העוצמה של הקהילה והקסם של המתגוררים בו".