בית שאן: רגע היסטורי, החל לפעול מסוף המטענים של "רכבת העמק"

בבית שאן וסביבתה ציינו רגע היסטורי נוסף בתולדות העיר לאחר שהשבוע החל לפעול מסוף המטענים החדש של רכבת ישראל.

התרגשות רבה הייתה השבוע בעיר בית שאן בעת שבמסוף המטענים שהחל לפעול השבוע, הונחה המכולה הראשונה על רכבת המשא, 345 מטר אורכה, שנכנסה אל המסוף נהוגה בידי תושב בית שאן  יוחאי רוימי.
לדברי פרנסי העיר בית שאן, מסוף המטענים יהיה גורם להאצת פיתוח הכלכלי מסחרי באזור בשל היעילות והעלות הנמוכה של שינוע המטענים לנמל חיפה וממנו ובשל תוספת משמעותית של מקומות עבודה נוספים. ופועל יוצא מכל אלה מקור הכנסה נוספת לרשויות באיזור בית שאן ועמק המעיינות כתוצאה מתשלומי ארנונה. בנוסף לכך הפעלת המסוף צפויה להקטין את תנועת המשאיות מירדן על כביש 71 העמוס לעייפה.

IMG_2656
המסוף מתוכנן לעבור למשכן קבע בעוד 5 שנים שישתרע על פני כ-40 דונם

מסוף המטענים ישמש לטעינה ופריקת סחורות שאותן יובילו רכבות והוא ישרת את רכבות המשא שינועו על הקו ויובילו מטענים גם ממזרח לירדן שיעדן לאירופה דרך נמל חיפה.המסוף שוכן מזרחית לתחנת רכבת העמק בבית שאן, ומשתרע על שטח של כ-11 דונם ויפעל במשך כחמש שנים, עד השלמת המסוף הקבוע המתוכנן על שטח של כ- 40 דונם מול קיבוץ שדה נחום.
הגישה אליו הינה מכיכר הכניסה לעיר בית שאן על כביש 71. רכבות המטענים ייסעו בשעות הלילה והמסוף עצמו יפעל 24 שעות ביממה, בשלוש משמרות. במסוף מועסקים כ- 30 תושבי העיר.
ראש עיריית בית שאן: "אין ספק שבית שאן תהפוך בהדרגה לצומת מרכזית של הובלת סחורות בקרונות משא. "הקמת מסוף המטענים בעיר בית שאן מביאה עימה בשורה בתחום הפיתוח הכלכלי והמסחרי, עוד מקומות עבודה לתושבי העיר, עוד מקורות הכנסה לעירייה והיא מהווה מקור משיכה ואבן שואבת להקמת מפעלי תעשייה ולהבאת יזמים לאזור", ציין בן שטרית.

IMG_2654
במסוף הרכבת מועסקים כ-30 עובדים והוא פועל במשך 24 שעות ב-3 משמרות

לדברי בן שטרית, קיים פוטנציאל עסקי רב בקו המטענים חיפה בית שאן אשר ישרת, מלבד מפעלי האזור, גם את מפעלי צמח ועמק הירדן, מחצבות גשר וכן את מעבר הגבול עם ירדן. עוד ציין ראש העיר, כי לאחרונה התבשרנו כי פארק צבאים ביקש להרחיב את גבולותיו בשל ביקושי שיא לקרקעות לתעשייה והמשך האצת מגמת ריבוי הפניות להקמת מפעלים בפארק התעשייה.

בן שטרית סיכם ואמר כי "הקמתו של מסוף המטענים מהווה בשורה חשובה מאוד למפעלי התעשייה באזור שיוכלו לשנע את תוצרתם לנמל חיפה באופן שיוזיל את עלויות השינוע ופועל יוצא מכך, ידרבן הקמת מפעלים נוספים באזור בשל הכדאיות הכלכלית, דבר שיגרום להגברת התעסוקה באזור".

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

"יעקב היה נוכח בלידה. הרגשתי אותו איתי"

|