היסטוריה: שתי קצינות מעפולה לשופטות הראשונות בצה"ל מהעדה האתיופית

רס"ן תמר בקיה אדגך ורס"ן מזי מקונן, בנות העיר עפולה, מונו לשופטות צבאיות וייכנסו לתפקידן בקרוב. אחת מהן תהיה התובעת במשפט נגד המחבל שרצח את עמית בן יגאל ז"ל. צילום: דוברות צה"ל

בשבוע שעבר חשף צה"ל שעפולה היא בין עשר הערים הבינוניות בעלי נתוני הגיוס הגבוהים ביותר בישראל והשבוע קיבלו תושבי העיר בשורה משמחת נוספת לפיה שתי קצינות מעפולה עשו היסטוריה שמונו לאחרונה יחד לשופטות הראשונות בצה"ל מהעדה האתיופית.
השתיים, רס"ן תמר בקיה אדגך ורס"ן מזי מקונן, בנות העיר עפולה שסיימו את לימודיהן בשנת 2002 בתיכון "אורט אורן" בעפולה עלית והיו בין הפעילות הראשונות שהקימו את שבט 'אדיס' של תנועת הנוער "הצופים" בעפולה עילית, מונו לשופטות צבאיות בבית הדין הצבאי של צה"ל ביהודה ושומרון ויכנסו לתפקידן בתקופה הקרובה כאשר אחת מהן תהיה התובעת במשפט נגד המחבל שרצח את עמית בן יגאל ז"ל.

רס"ן תמר בקיה אדגך. צילום: דובר צה"ל
רס"ן תמר בקיה אדגך

ראש העיר, אבי אלקבץ, התייחס למינוי המרגש של השתיים ואמר: "שבוע האישה אמנם חלף לו אבל בנות עפולה מוכיחות שוב שליכולות ולהישגים שלהן אין גבולות. תמר ומזי מהוות גאווה גדולה לעפולה בכלל ולעדה האתיופית במיוחד וממשיכות את דרכן של נשים פורצות דרך בנות העיר עפולה ובראשן האלופה הראשונה של צה"ל ושרת הכלכלה כיום אורנה ברביבאי, תא"ל אלה שדו, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר ורבות אחרות".