היסטוריה: התיאטרון המרוקאי מדבר עברית

התיאטרון המרוקאי ממגדל העמק יעשה היסטוריה במוצאי שבת הקרובה כאשר יעלה הפקה ראשונה בשפה העברית במופע "בשביל כבוד צריך לעבוד"

16 שנים לאחר שהוקם, יעשה במוצאי שבת הקרובה התיאטרון המרוקאי ממגדל העמק היסטוריה קטנה כאשר יעלה את מופע הבכורה של ההצגה "בשביל כבוד צריך לעבוד" בשפה העברית. עד כה, היו כל ההפקות של התיאטרון, 15 מחזות שעלו במשך השנים, בשפה המרוקאית ועל טהרת שחקנים יוצאי מרוקו בלבד. לקומדיה החדשה המספרת על בחור צעיר רוסי הנישא לאישה מרוקאית, לוהק שחקן צעיר ממוצא רוסי, היסטוריה נוספת עבור התיאטרון הצנוע ממגדל העמק, עובדות שאילצו את הבמאי, אשר כהן, לכתוב את התסריט בשלוש שפות: עברית, מרוקאית ואפילו רוסית.
"אני מרגיש שאני מתאים את עצמי לרוח התקופה. העולה האחרון ממרוקו הגיע למגדל העמק לפני 50 שנה, והיום הצופים הצעירים שלנו הם בני 60. זה חושף אותנו לקהלים חדשים" סיפר כהן על ההחלטה.

• תושב ארגנטינאי שר ברוסית, צעיר מחבר העמים משחק בתאטרון מרוקאי 

הצגת הבכורה של ההצגה תתקיים במוצאי שבת, ה-16.4.16, בהיכל התאטרון במתנ"ס מגדל העמק. ראש העיר אלי ברדה חלק כבוד לבמאי אשר כהן על עבודתו בהפקת המופע ואמר: "מגדל העמק, כעיר קולטת עליה, ידועה כקהילה רב תרבותית המשמשת כפס יצור לאנשי קולנוע, תאטרון וזמר של אומנים שהעיר הייתה תבנית נוף מולדתם. זה מרגש ומשמח לראות תושב ותיק מארגנטינה שר ברוסית בלהקת "קולות מזמרים" של עולים חדשים ולראות צעיר מחבר העמים משתתף בהצגה של התאטרון המרוקאי, שהייתה לי הזכות לעודד ולתמוך בתחילת הקמתו. יישר כח לתושב העיר, הבמאי המוכשר אשר כהן על היוזמה והיצירתיות הרב תרבותית".

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|