"ההתמודדות עם הקושי לימדה אותי דברים שלא חשבתי שאני מסוגל"

סגן דן פוסטלוב, בוגר כפר הנוער ויצו ניר העמק במגמת פיזיקה, סיים בהצלחה את קורס החובלים, אחד הקורסים היוקרתיים של צה״ל שנמתח לאורך 28 חודשים ומאתגרים ובסיומו מציב את הבוגרים בחזית הלחימה הימית

קורס חובלים הוא אחד מהקורסים היוקרתיים בצה"ל, הייעודי לקציני הים ומכשיר את מיטב בני ובנות הנוער לעמוד בחזית הלחימה הימית. הכשרת קורס חובלים היא מהארוכות ביותר בצה"ל ומורכבת מ-28 חודשים אינטנסיביים ומאתגרים במיוחד. בתקופה זו מקבלים החניכים ידע נרחב ועוברים הכנה מיטבית לביצוע משימות ימיות מורכבות, שיהוו חלק משגרת היום- יום והחירום שלהם במהלך התפקיד. הצוערים, שעברו את הקורס, עתידים לפקד על צוותי לוחמים בכלי השיט השונים בלב הים. תפקידם דורש מיומנות גבוהה ויכולת לשלב בין פיקוד לבין תפעול מערכות טכנולוגיות מתקדמות ומסווגת בזירה ייחודית ומאתגרת. הקורס כולל בתוכו טירונות ברמת רובאי 03, שלושה חודשים של סדרת ים, הכשרה על סירות, הכרת המבנה שלהן ופיקוד עליהן, תרגול תרחישים מגוונים והפלגות, לימוד חומר עיוני ובמקביל זחילות, טיפוס וריצות למרחק. בשלבים המתקדמים לומדים החניכים על כלי השיט- דבורות ודבורים. כמו כן הם לומדים על המבנה, מערכות נשק, מערכות ניווט, שיט ועוד. במהלך הקורס לומדים החניכים לתואר כללי באוניברסיטת חיפה ומשתבצים באחת מן המגמות: שיט, מכונה, אלקטרוניקה וצוללות.

״רציתי תפקיד משמעותי ומאתגר״

בין מסיימי הקורס גם סגן דן פוסטלוב מעפולה. דן, בן 21 הוא בוגר כפר הנוער ויצו ניר העמק. את לימודיו הוא סיים בהצלחה במגמות פיזיקה, ערבית וחקלאות. מגיל 5 עד סוף כיתה י"א הוא עסק בקארטה, וקיבל חגורה שחורה. הוא הדריך ואף עזר לפתוח מועדון קראטה. על הבחירה בקורס חובלים סיפר דן: "מגיל קטן רציתי להגיע ליחידה מובחרת ולהיות בתפקיד שהוא כמה שיותר משמעותי. בצו ראשון קיבלתי פרופיל 82 בגלל המשקפיים, והתחלתי לחפש מה אני יכול לעשות בצבא שיהיה קרבי, משמעותי ומאתגר. הלכתי לגדנ"ע חובלים, כי זה היה נשמע לי מעניין. קיבלתי את הגיבוש, ולבסוף הגעתי לקורס, שם שובצתי למגמת מכונה". עוד הוסיף דן: ״מגמה זו למעשה מכשירה לתפקיד קצין מכונה, ובתפקיד הזה אני אחראי על כל מערכות ההשטה וההנעה של ספינה, על מנועים וגנרטורים, מערכות מיזוג אוויר, מקררים ומערכות מים. כל מה שהוא טכני זה דרכנו, ואנחנו משמשים גם בקרת נזקים של הספינה. בין אם זה יש הצתה או שריפה, התפעול המיידי של האירוע הוא של מחלקת מכונה".

״היו הרבה משברים אבל ידעתי שאני חייב להמשיך במרוץ הזה״

דן מאושר מהשיבוץ שלו, ורואה חשיבות רבה בתפקיד, ובתפקידם של החיילים עליהם הוא עתיד לפקד. "התפקיד שלי חשוב מאד, ואפשר לומר שהספינה לא יוצאת מהנמל בלעדיי. החל מכך שהמחלקה שלי מניעה את המנועים, עד לדברים הכי מטורפים שאפשר לחשוב עליהם". קורס החובלים, כולל בתוכו למידת חומר עיוני רב בזמן קצר, תוך עמידה בלחץ. על נקודות שבירה שעבר בקורס, מספר דן: "כשסיימנו את הטירונות, לאחר המון מסעות ותרגילים פיזיים, נכנסנו לכיתה והתחלנו ללמוד. היו לי שם רגעי קושי במוטיבציה. פתאום נדרשתי ללמוד כמעט 16 שעות ביום. בנוסף עשיתי תואר בקורס במדעי המדינה שזו זכות אדירה. התואר הוא מאוד מעניין. ההתמודדות עם הקושי לימדה אותי דברים שלא חשבתי שאני מסוגל". דן מסכם, "בקורס הכרתי חברים לכל החיים, למדתי כמובן לשמור על אופטימיות ולרדוף אחרי המטרות שלך. אפילו שהיו הרבה משברים ידעתי שאני חייב להמשיך במרוץ הזה. אני מקווה שאנשים נוספים ילכו לקורס חובלים, שיהיה להם שירות הכי מאתגר ומשמעותי שאפשר".
אסתי כהן, מנכ"לית כפר הנוער ויצו ניר העמק ציינה כי היא גאה בדן, כפי שהיא גאה בכל בוגר של הכפר שעולה על מדי צה"ל ומשרת את צה"ל נאמנה. “בהזדמנות זו אאחל לכל הבוגרים שלנו הצלחה במסלולים אליהם הם פונים לשירות בצה"ל. אנו פועלים במשנה מרץ בכדי שהבוגרים שלנו ישרתו בתפקידים משמעותיים בצה”ל ולשמחתי אנו רואים שתלמידנו בעבר משמשים כיום בתפקידי פיקוד, קצונה וחי"ר. רבים מהם גם נבחרים לחיילים מצטיינים בכל חילות צה”ל", סיכמה כהן.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

קבוצת נילית מכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת Shenma הסינית

|