הגן של ענת בעפולה: להיות בגן- להרגיש בבית

יחס אישי, חם ומסור, חלל מסקרן ומפרה, חצר גדולה עם צעצועים חדשים ומפתחים, מצלמות מרושתות בכל פינה 24/7 וחלוקה מוקפדת לפי קבוצות גיל. חדש ברובע יזרעאל בעפולה: "גילבי- הגן של ענתי", גן שממנו הזאטוטים היקרים שלכם לא ימהרו לחזור הביתה. הגן שחבר באיחוד הגנים הפרטיים מופעל ע"י ענת גלבוע ברמי, אשת מקצוע עם שנות ניסיון רבות, שמתמחה בגיל הרך שמאבחנת ומטפלת בשיטת "צעד ראשון". אז מה כל כך מיוחד בגן? יצאנו לבדוק

 

בחודשים האחרונים עדים הורים רבים למציאות קשה שחשפה אלימות בלתי נתפסת כלפי פעוטות, תינוקות וילדים במספר גנים בכל רחבי ישראל. התופעה הזו מעמידה לא מעט מאותם הורים במצב של חוסר אונים ליקרים להם מכול. אבל לצד אותם אנשי מקצוע אלימים ולא ראויים פועלים במערכת גני הילדים הפרטיים גם גננות וסייעות מסורות, עם אוריינטציה חינוכית מבורכת ומובהקת, כזו שגורמת להורים לשים את ילדיהם בגן ולצאת ממנו מדי בוקר בדרכם לעבודה – כשהם רגועים ושלווים.
כזו היא ענת גלבוע ברמי, שזיק של אהבת ילדים נחשף חיש מהר  כשהיא מדברת על הזאטוטים שמסתובבים סביבה, בגן הילדים שהיא מפעילה.

• איחוד הגנים הפרטיים

ענת, 39, אם לחמישה ילדים מופלאים היא בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה. עוסקת בחינוך כבר מעל 15 שנה. היא מתמחה בגיל הרך ובחינוך מיוחד, מאבחנת מוסמכת ומטפלת בתינוקות בשיטת: “צעד ראשון".
לאחרונה החליטה ענת בעצה אחת עם בעלה סיוון לעבור להתגורר בקיבוץ חפציבה בגלבוע, ובמקביל להשיק ולפתוח להרשמה את "גילבי- הגן של ענתי" בשכונת רובע יזרעאל.
הגן חבר באיחוד הגנים הפרטיים בישראל, שפועל במטרה לקדם נושאים בוערים במגוון תחומי החינוך לגיל הרך, לתת מענה ותמיכה לגננים וגננות ולשפר את איכות החינוך הניתן לילדים. כמו כן הוא מעניק רשת הגנה ופיקוח בכל הנוגע לבטחון ובטיחות הילד, וכן הוא נותן כלי עזר בבחירת אנשי המקצוע המלווים את הגן על ידי שאלוני ניתוח אישיות.
הגן מותאם לילדים בגילאי 0 עד 3 ומחולק לפי קבוצות גיל. בכדי להעניק להורים תחושת ביטחון מלאה, לצד שקיפות, הגן מרושת במצלמות וידאו און-ליין- בכל פינה ולאורך כל שעות הפעילות. מלבד החלל הפנימי הצבעוני, המרווח והמסקרן, שכולו במפלס אחד ללא מדרגות, ייזכו הילדים בגן לשחק בחצר גדולה מאוד שגם היא מחולקת למתחמים פעילות ייעודים- לפי גיל.  להורים שייפרדו מדי בוקר מילדיהם בחיוך, תמתין רחבת חניה גדולה שמונעת לחצים מיותרים.

• "כל מה שילד צריך הוא מגע, תנועה וקול, חום ואהבה"

לאורך היום ייהנו ילדי הגן משפע של פעילויות תחת סדר יום מובנה, כולל פעילויות דידקטיות, פעילות יצירה, סיפורים, למידה, משחקים מפתחים המותאמים לגילם של הילדים, התנסות בחומרים, פעילות משחררת וחופשית לילד ופעילות משותפת.
אחת  המטרות המרכזיות של ענת וצוות הגן היא להעניק לילדים סביבה בטוחה, יציבה, נעימה, מסקרנת ומעודדת למידה ושאיפה לעצמאות, ולצד אלו הענקה של טיפול אישי, מעורב ומוקפד, על פי הצרכים של כל ילד וילד. שילוב של כל אלה יחד יוביל לדברי ענת להתפתחות הרצויה של הילד בכלל התחומים כולל הקוגנטיבי, הפיזי והרגשי ולצד אלו פיתוח כישוריו ויכולותיו. “מתוקף תפקידי כמנהלת הגן, חשוב לי להכיר כל ילד וילד, מהן החוזקות שלו ואיפה אפשר לחזק. לכן, אני אוהבת לעבוד בקבוצות קטנות, כך שיש לי יותר אפשרות לראות כל ילד באשר הוא. אני יודעת שכל מה שילד צריך הוא מגע, תנועה וקול, חום ואהבה, ומבוגר אחד שיאמין בו – על מנת שיקבל את הביטחון שילווה אותו למסגרות החינוך הבאות, ובחיים בכלל".
בגן יוגשו לילדים ארוחות מזינות עם הקפדה על ניקיון, תפריט מאוזן,  טרי ובריא, עם ליווי של דיאטנית ילדים, שיכלול את כל אבות המזון.

 

 ענת בפעילות עם ילדי הגן
ענת בפעילות עם ילדי הגן

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• "אני כמנהלת הגן, מתחייבת לתת את המענה לעמוד מאחורי הצוות"

הצוות בגן נבחר על ידי ענת בקפידה, עם חיבור לדרך החינוכית ו"האני מאמין" שלה, “ברור לי שהעבודה עם ילדים היא עבודה, שוחקת, תובענית וקשה, אך התמורה לכך היא כל כך גדולה ומספקת. אני מאמינה שברגע שהצוות מתוגמל ומרגיש חלק בלתי נפרד מהגן, ושיש לו מענה לכל צורך, הוא ייתן את כול כולו ויפיץ אהבה בגן. אני כמנהלת הגן, מתחייבת לתת את המענה לעמוד מאחורי הצוות ולתת לו מענה לכל  צורך וכן העשרה והדרכה מקצועית, על מנת להעשיר ולסקרן את ילדי הגן. ברגע שילדים רגועים ונינוחים, ויש להם תחומי עניין רבים בגן, ברור לי שהם יהיו שמחים, מאושרים ומחוייכים".

איזה מקום את תופסת למעורבות ההורים בגן?

"אני יודעת ששיתוף פעולה של ההורים עם צוות הגן יתרום ויעשיר לכל הצדדים. חשובה לי מאוד שקיפות מלאה בטוב וברע, אני לא מחסירה אף מידע, גם אם לפעמים לא נעים לשמוע אותו. לי באופן אישי חשוב להיות נוכחת ולתת מענה לכל צורך של הילדים כמובן ולא פחות להורים ולצוות. ברגע שכולם מרגישים בטוחים הגן יהיה רגוע ונעים ללא כל קשר למספר הילדים. לכן מבחינתי חשוב מאוד לנהל ולייצר אווירה שלווה ורגועה בגן".

• על שיטת “צעד ראשון”

השיטה מציעה דרך התבוננות שונה על התפתחות התינוק, ועל הקשר בין התפתחות בינקות לבעיות או קשיים בילדות ובבגרות.

יסודות השיטה:
1. ההתפתחות המוטורית והחושית בינקות היא התשתית למימוש הפוטנציאל המלא של התינוק כשיעשה לילד ולאדם בוגר.
2. ההתפתחות המוטורית והחושית מלידה ועד שנתיים מתרחשת על פי שלבים בעלי חוקיות קבועה. תינוק צריך לעבור כל שלב בזמן, ולממש את כל המרכיבים של שלב זה. רק כך התפתחותו תהיה אופטימאלית.
3. כדי שהתפתחות התינוק מבחינה מוטורית וחושית תוכל לקרות באופן תקין – התינוק זקוק לסביבה התפתחותית מתאימה. (סביבה התפתחותית כוללת את הוריו, התנאים הפיזיים שלו, הדרך שבה הסביבה כולה נוהגת כלפיו).
4. החיים המודרניים בדרך כלל אינם מאפשרים ליצור סביבה התפתחותית מתאימה וטבעית. שיטת “צעד ראשון” מנחה את ההורים כיצד ליצור סביבה התפתחותית מתאימה, בתוך תנאי החיים המודרניים, כך שהתינוק יתפתח בצורה מלאה וטובה.

*ניתן לקבוע ולתאם פגישת אבחון עם ענת


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תמונת סוף שנה בגן אותו מנהלת ענת
תמונת סוף שנה בגן אותו מנהלת ענת

בימים אלה החלה ההרשמה לשנה הקרובה לגן שיפעל ברחוב יונה וולך ברובע ולכן כדאי כבר להבטיח ולשריין מקומות.

לפרטים נוספים: 054-3123515

ב-9-8  יתקיים יום פתוח ורישום בליווי אביבה- "מוסיקה לטף וצוות הגן". היום יתקיים ב"תבלופט”, יהושע חנקין 2 (מעל רהיטי סקויה).

 

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|