האסירים הביטחוניים בכלא מגידו וגלבוע פתחו בשביתת רעב

הנימוק הרשמי לשביתה הינו דרישות להטבת תנאים של האסירים הביטחוניים שבשב"ס מסרבים לקבל. בשב"ס אומרים: "אסירים שיחליטו לשבות, ייאלצו לשאת בתוצאות החמורות"

כ – 1,100 אסירים ביטחוניים מבתי סוהר שונים, הודיעו החל מראשית השבוע על כוונתם לקיים שביתת רעב. בין בתי הסוהר בהם הודיעו אסירים על שביתה, ללא הגבלת זמן, גם כלא גלבוע ומגידו באזורנו.|
את שביתת הרעב שהוכרזה כמחאה מוביל ויזם בכיר הפת"ח, מרואן ברגותי. הנימוק הרשמי לשביתה הינו דרישות להטבת תנאים של האסירים הביטחוניים שבשב"ס מסרבים לקבל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהודעה של דוברות שירות בתי הסוהר נכתב: "שביתת רעב בבית הסוהר מסכנת את בריאותו וחייו של אסיר הנתון במשמורת המדינה האחראית לשלומו, ומפרה את הסדר והמשמעת בבתי הסוהר. כל שכן שביתת רעב מאורגנת. שירות בתי הסוהר החל בנקיטת צעדים משמעתיים כלפי השובתים, ובנוסף הועברו מספר אסירים לאגפים נפרדים. לשב״ס יש ניסיון רב בהתמודדות עם שביתות רעב ויש יכולת ואמצעים להתמודד ולהכיל אותה. יודגש כי בהתאם למדיניות השר לבט״פ, שב״ס אינו מנהל משא ומתן עם האסירים. שב״ס נערך מראש לאפשרות של שביתה, בתאום עם גורמים נוספים, ובהם: צה"ל, משרד הבריאות, מתפ"ש, שב"כ, משטרה ועוד. נגד האסירים שיפתחו בפועל בשביתת רעב יינקטו מיידית צעדים משמעתיים. אסירים שיחליטו לשבות, ייאלצו לשאת בתוצאות החמורות. שביתה וצעדי מחאה הן פעולות לא חוקיות וייענו בענישה בלתי מתפשרת."

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|