גלבוע: קרוב למחצית מהתקציב יוקצה לטובת חינוך ונוער

מליאת מוא"ז הגלבוע אישרה לפני שבוע את תקציב המועצה לשנת 2018

סך התקציב שאושר במליאת המועצה יעמוד על למעלה מ- 191.4 מיליון שקל, המשקף עליה של כ- 3.3% לעומת תקציב השנה הקודמת. התקציב השנה עומד בסימן פיתוח מואץ לצד ייעול המערכת, תוך עמידה אחראית בצעדים הרבים שננקטו לצמצום הגרעון, המשך החיסכון בהוצאות התפעול, וזאת תוך מזעור הפגיעה בשירות לתושבים, והקפדה על שקיפות מלאה לאורך כל התהליך.
תקציב שנת 2018 ממשיך לגלם גידול עקבי בתקציב החינוך אשר יעמוד על 85.8 מיליון שקל, דבר המשקף גידול של 13% בתקציב החינוך תוך שנתיים בלבד.לכך מצטרף תקציב "המרכזים הקהילתיים בגלבוע", אשר מצייר תמונה ברורה של השקעה של למעלה ממחצית התקציב ב-2018 לטובת החינוך והנוער.
במקביל ממשיכה המועצה בתמיכה בפעילויות התרבות, החינוך הבלתי פורמאלי, והשירותים החברתיים, אותם היא רואה כחשובים ביותר עבור איכות חיי התושבים, וכאלמנט חיוני לטיפוח החוסן הקהילתי בגלבוע. את הדבר ניתן לראות, בין השאר, בתקציב מחלקת התרבות שגדל ב-31% תוך שנתיים בלבד, וזאת כשיקוף לעושר התוכני שיש בפעילויות התרבות, המהוות כאחת מאבני היסוד, בדרך לקידום הפרט ובניית הקהילה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לא רק גידול בתקציבי החינוך והתרבות- תקציב 2018 מבטא היטב את החשיבות שמקנה המועצה לקידום ופיתוח מנופי צמיחה ואיתנות כלכלית. לדברי עובד נור, ראש המועצה: "לצד התקציב השוטף, אנו מובילים רשימת פרויקטים בהיקף חסר תקדים, המעיד על תנופת פיתוח אדירה בגלבוע. מדובר ברשימת תבר"ים מכובדת המשקפת פעילויות ופרויקטים, שרובם ככולם גויסו ממקורות חיצוניים".
בהמשך לדברי ראש המועצה, יודגש כי השנה תמשך המגמה בגלבוע של פיתוח ושדרוג מערך הכבישים והתשתיות ברחבי המועצה. במועצה צופים כי שנת 2018 תבטא התפתחות משמעותית של אזור התעשייה (מבואות הגלבוע), לצד המשך קידום והשלמת תכנון 5 אזורי תעשייה נוספים, מיזמי תיירות, וכן תגבור תנופת ההרחבות בישובים, ומנועי צמיחה נוספים אחרים למינוף התקציב הפנימי והתפתחות האזור.