גלבוע: עצרת הזדהות נגד האלימות במגזר הערבי

עובד נור: "כולנו חייבים להסתכל במראה. להבין שיש השלכות לכל מעשה שאנו עושים ולכל מילה וגידוף שאנו אומרים. צילום: דוברות הגלבוע

ברוח הגלבוע של אחדות ופיוס התכנסו אחה"צ (17.10), למעלה מ-200 מתושבי הגלבוע והצפון לסוכת שלום, שכללה עצרת הזדהות כנגד האלימות במגזר הערבי, וחיבוק חם למשפחת ג'רושי מהכפר טייבה (בעמק), שלפני כחודשים נפלו קורבן לאלימות נוראית.
את האירוע פתח ראש מוא"ז הגלבוע, עובד נור, בדברים חריפים כנגד כל מעשי האלימות, שלצערנו פושה ופושעת בחברה הישראלית, ובחברה הערבית בפרט: "כולנו חייבים להסתכל במראה. להבין שיש השלכות לכל מעשה שאנו עושים ולכל מילה וגידוף שאנו אומרים. אין סוף למקרי האלימות, וישראל הופכת למקום פחות בטוח. לכן, לבוא בטענות רק לרשויות האכיפה- זה לא להסתכל במראה! החיים השקטים בגלבוע, אסור שיהוו תירוץ לאי נקיטת צעדים מעשיים ואכיפה אפקטיבית של הרשויות, אך מנגד אנו מחויבים להמשיך ולהנחיל את הערכים שכה חשובים לנו בגלבוע- חינוך לסובלנות, שלום-בית, ולקיחת אחריות אישית וקהילתית, כמתחייב בעת הזו".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


האירוע התקיים סמוך לבניין המועצה, והוא ביוזמת משפחת ג'רושי ופעילים חברתיים (כיעקב יוניש מבית-השיטה), והוא מגיע לאחר שלפני כחודשיים נרצח עבד אלרחמאן ג'רושי, במה שמסתמן כאירוע טרגי ומקומם שהחל כמריבה בין בני נוער, גלש לקטטה בין תושבים, והסתיים ברצח נורא של עבד, שעבר במקרה במקום האירוע וכלל לא היה מעורב בסכסוך. עין לא נותרה יבשה בקהל כאשר רג'ד ג'רושי, בתו של הנרצח (בת 14), ואחריה אחיינו, מוסטפה ג'רושי, תיארו בבכי קורע לב את קורות חיו הקצרים של עבד, ושברון הלב מהסתלקותו הפתאומית.
באירוע המרגש נשאו דברים גם ח"כ מנסור עבאס (מהכפר מע'אר), שהוא אף קרוב משפחה של הנרצח, וכן מפקד תחנת עפולה, סנ"צ מאיר גוזלן. בדברי שניהם בלטה הקריאה לנצל את ההזדמנות ואת הרגע, ולטפל לעומק בתופעה הקשה. לא להתעכב כעת על האשמות, אלא לחפש באמת שותפות כנה למען רווחת החברה.