ברדה וראשי רשויות נוספים מהצפו בקריאה לאוצר ולפנים: הסדירו את "תכנית הצפון"

אלי ברדה פנה לאחרונה יחד עם ארבעה ראשי רשויות בכירים בצפון לשר האוצר ושר הפנים בקריאה להסדיר את "תכנית הצפון" ולהעביר את התקציבים שהובטחו אשתקד. השבוע התקיימה הפגישה הדחופה ובסיומה הבטיחו השרים לקדם את הנושא.

ראש העיר מגדל העמק אלי ברדה וארבעה ראשי הרשויות עדי אלדר (כרמיאל), שמעון לנקרי (עכו), שלמה בוחבוט (מעלות-תרשיחא) ואלי מלכה (המועצה האזורית גולן) הוזמנו השבוע לישיבה דחופה עם שר האוצר משה כחלון, שר הפנים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל הרב אריה דרעי, סגן שר האוצר הרב יצחק כהן ומנכ"לי משרדיהם בנושא סטטוס מימוש "תוכנית הצפון", תוספת תקציבים והארכת תוקפה של התוכנית גם לשנים 2019-2020.
הישיבה התקיימה בעקבות מכתב ששלחו חמשת ראשי הרשויות לפני כחודש ובו דרשו להסדיר את "תכנית הצפון" שהובטחה כבר בשנה שעברה.

ישיבת ראשי הרשויות עם שר האוצר כחלון ושר הפנים דרעי
ישיבת ראשי הרשויות עם שר האוצר כחלון ושר הפנים דרעי

כזכור, ממשלת ישראל הצהירה על 'תכנית הצפון', במסגרתה יועברו קרוב ל-20 מיליארד שקלים במצטבר. שנה לאחר מכן – רק חלק קטן מהכספים הללו החלו לזרום ורוב הסכום עדיין לא הגיע לצפון.
במכתב שנשלח לשרים דרשו ראשי הרשויות להעביר את התקציב לפיתוח תעסוקה, רפואה, אקדמיה, מיגון מוסדות ציבור ועוד ולכלול את חלקו כבר בתקציב לשנת 2019 במטרה לשפר את רמת החיים של התושבים בערים שלהם ובצפון בכלל. לאחר המפגש הודה ברדה לחבריו ראשי הרשויות על התגייסותם ומחויבותם לקידום ומימוש 'תוכנית הצפון ואמר: "מצאנו אוזן קשבת ונכונות לעזור מצד השרים שהורו להכין תכנית לכלל המשרדים ולהבאה לאישור הממשלה".