בצל המלחמה – 238 לוחמות ולוחמי מג"ב הוכשרו כמפקדים במשמר הגבול

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק: ״זהו טקס של גבורה, גאווה וניצחון". צילום: דוברות המשטרה

היום, באתר ההנצחה החילי של משמר הגבול, הסמוך לחריש, התקיים טקס סיום קורס מ״כים של החיל במעמד מפקד משמר הגבול ניצב בריק יצחק, מפקד בית הספר החילי תת-ניצב ג׳האד חסן, סגל הפיקוד הבכיר החילי, בוגרי ובוגרות הקורס ובני משפחתם.
ביום ה-41 למלחמה – 238 לוחמות ולוחמי משמר הגבול שסיימו את מסלול ההכשרה הוסמכו כמפקדים בחיל. הבוגרים והבוגרות אשר חלקם לקחו חלק בלחימה במתקפת הטרור ב07.10.23 ישולבו ביחידות השונות של החיל ובגדוד הכשרת הלוחמים ויקחו חלק בלוחמה בטרור ובשמירה על בטחון האזרחים.

• "אתם חותמים היום פרק חשוב ומשמעותי בקורות החיים האישיים שלכם"

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק: ״המעמד הזה בימים כתיקונם הוא מעמד חגיגי ומשמח מאד עבורנו, עבור חניכי הקורס ועבור בני המשפחה שחיכו בהרבה סבלנות ואורך רוח בדיוק לרגע הזה, אך בימים אלו כשאנחנו בעיצומה של מלחמה צודקת ואין צודקת ממנה, על הבית שלנו והיא גובה מאיתנו כחברה מחיר יקר בדמותם של מיטב בנינו ובנותינו, אני בוחר לתת היום כותרת חדשה למעמד הזה בת שלוש מילים- זהו טקס של גבורה, גאווה וניצחון. אתם חותמים היום פרק חשוב ומשמעותי בקורות החיים האישיים שלכם, כשסיפור המסגרת הפעם אינו דומה לשום דבר שהכרתם קודם – בתוך מערכה מורכבת, מהקשות ביותר שידעה מדינת ישראל מיום הקמתה. כטיבם של לוחמינו שהתגלו בגבורתם העילאית באותה שבת ארורה, כתבתם גם אתם פרקים של גבורה שעוד רבות ידובר בם וראוי שעליהם נחנך את דור העתיד של החיל. אני גאה בכל אחד ואחת מכם שעומדים כאן מולי- הדור המבטיח של המפקדים והמפקדות הבאים של משמר הגבול.
ועוד דבר למדנו במערכה הזו- את הפסקה הבאה אני בוחר להקדיש למפקדות שבחבורה- ראינו גבורה נשית במיטבה, בשעתה היפה. לוחמות בחזית, שוות בין שווים. אז אם למישהו היה ספק – הן עשו כל מה שהיה מצופה מהן לעשות. אני מחזק את ידיכן ואת ידי אחיותיכן לנשק. פגשתי אתכם בכל הגזרות בביקורי בשטח, ראיתי אתכם מקצועיים ונחושים, מלאי גאווה ומוטיבציה, אוכפים חוק וסדר ומשרתים את כלל הציבור בנחישות ללא פשרות וברגישות ללא גבולות.
היום יותר מתמיד העם שלנו זקוק לכם, זקוק לנו, ואנחנו נמלא בנחישות ובאמונה את תפקידנו- להמשיך להיות חומת המגן של עם ישראל. לסיום אברך את המפקדים והמפקדות מתוך תפילה לשלום המדינה – יחזק את ידי מגיני ארץ קודשינו, והנחילם אלוקינו, ישועה ועטרת ניצחון צאו למשימתכם החשובה – לשמור להגן ולנצח וחזרו הביתה בשלום".