בפעם התשיעית: תלמידי ויצו ניר העמק הובילו את "יום ללא רעב"

מאות בני נוער כבשו את רחובות עפולה במסגרת המיזם שהוביל למכירת שלל מנות מזון תמורת שני שקלים: "זאת כבר מסורת ארוכת שנים ונמשיך אותה כל עוד יהיה צורך להזכיר לכולם שיש ילדים רעבים במדינת ישראל", הדגישו בכפר. צילום: ניר העמק

המיזם הסולדירי המבורך יום ללא רעב, אותו מובילים תלמידי כפר הנוער ויצו ניר העמק, הסתיים בהצלחה, זו הפעם התשיעית.
את המיזם החינוכי/חברתי- מובילים רונן וטורי, יחד עם מנהיגות שכבה י' ומועצת התלמידים של הכפר- והוא נולד במקור בכדי להעלות את הנתון העגום המתפרסם מידי שנה לפיו: אחד מכל שלושה ילדים בישראל חי מתחת לקו העוני ונמצא בסיכון תזונתי. במסגרת המיזם יצאו בשבועות האחרונים נציגי המועצה והשכבה לבתי עסק ברחבי העיר עפולה, ורתמו אותם עבור היום הזה, במהלכו הם מכרו מנות מזון במחיר סמלי של 2 ש"ח בלבד – וזאת לאות הזדהות עם ילדים ובני נוער שידם אינה משגת.
"אנחנו לא נצליח לפתור כמובן את הבעיה הקשה ביום אחד", ציינה גאיה לוי יו"רית מועצת התלמידים. "המטרה שלנו היא להעלות את המודעות בציבור לעובדה שבישראל יש יותר מידי ילדים רעבים והכי חמור שהמצב לא ממש משתנה לטובה, עובדה שכבר 9 שנים שהיום הזה מתקיים", הוסיפה.
למיזם הצטרפו מעל ל-20 עסקים, אליהם הגיעו מאות בני נוער מכל רחבי העיר והסביבה. נציגי שכבה י' בהובלת הרכזת, נגה ראובן, הסתובבו ברחובות עפולה ובסמוך לעסקים, שם חילקו עלוני הסברה ובהם נתונים על מצב העוני בישראל וסיפרו לעוברים והשבים על חשיבות היום הזה. כמידי שנה, גם הפעם הציבו התלמידים דוכן במרכז העיר, שם בין השאר נמכרו לחמניות עם נקניקיות במחיר סמלי של שני שקלים, בנוסף- נאספו מבעוד מועד בגדים וצעצועים רבים ע"י כלל תלמידי ויצו ניר העמק, אותם מכרו בדוכן כאשר הסכום שנאסף ישמש לפעילות המועצה בהמשך.
כאמור "יום ללא רעב" הינו יום השיא של פעילות חינוכית במסגרתה הועברו בשיעורי החינוך מערכים בנושא עוני ופערים חברתיים. זה המקום להודות לכל מי שלקח חלק וכמובן לכל בעלי העסקים על שפתחו את ליבם. "אנחנו מאד גאים בעשייה הזאת ובעיקר גאים בהירתמות של התלמידים למטרה החברתית החשובה הזאת. לראות אותם מתפעלים את כל האירוע החל מההכנות, דרך גיוס העסקים ועד ליום עצמו- זה אכן מסוג הדברים שלנו כאנשי חינוך, מחמם את הלב", סיכמה מנכ"לית הכפר, אסתי כהן, את היום המיוחד.

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|