בעפולה מקבלים את השבת יחד

ביום שישי, כשבירת העמק נעטפת באווירת שבת חגיגית ומיוחדת, רשת שחקים מקיימת קבלות שבת מחברות והרמוניות, המשלבות בטבעיות בין מסורת יהודית, זמר עברי אותנטי, מוזיקה סוחפת וריקודים לכל המשפחה. והכל: ברוח ובאווירת קבלת שבת. צילום: שחקים

קבלת שבת מחברת בפארק העירוני

בחודשים האחרונים חווה החברה הישראלית תהליכי קיטוב ופילוג קשים. ההשלכות של התהליך ניכר ברבדים רבים, ובין היתר בשיח אלים ולא מכבד ברשתות החברתיות.
אבל לצד זה, יש אירועים מחברים ומקבלים, כאלה שמזכירים לנו את הערכים הישראליים האמיתיים, השורשיים, ואת אלו פוגשים תושבי עפולה בקבלות השבת הקהילתיות שנערכות בשנים האחרונות ברחבי העיר, על ידי רשת שחקים.
החזון הכללי של קבלות השבת הגיע ממודל יהודי-אמריקני, אליו נחשפו מנכ"ל הרשת דניאל בן ואמילי זיידל, מנהלת תחום קהילה ואירועים. השניים, שיצאו בצעירותם לשנת שירות בקונטיקט, ארה"ב, נשבו בקסם המחבר של קבלות השבת, שבו כל יהודי באשר הוא יכול למצוא את מקומו, ללא שיוך או תיוג כזה או אחר.

מיזם קידושישי משפחתי בעפולה. צילום: שחקים
מיזם קידושישי משפחתי בעפולה

קבלות השבת יצאו לדרך לפני כשש שנים ומאז הפכו למסורת. "אימצנו את הרעיון לערוך קבלות שבת בעפולה בחום", מספרים בן וזיידל, "כמי שמחוברים לקהילה בעפולה ומכירים היטב את הדי.אן.איי שלה, היה לנו ברור שיש מקום לערוך ולקיים קבלות שבת בסוף השבוע, הרגע שבו אנחנו מתנתקים מעט מהניידים ומטרדות היום יום, לטובת המשפחה שלנו. מהר מאוד הבנו שהקהילה מתחברת מאוד לקונספט. לטובת המיזם הזה גייסנו תמיכה גם מהסוכנות היהודית".

• "זה מוכיח לנו כמה הקהילה בעפולה חזקה ומחוברת"

אט אט עם השנים צצו עוד ועוד מיזמים שונים ונישתיים לקבלות שבת, כמו מיזם "שבת UNPLUGGE" שהזמין להרים את העיניים מהמסכים ולהתחבר לעצמנו, לקהילתנו, לסביבתנו ולמשפחה ו"קידושישי" שהוביל למפגשים חווייתיים ביום שישי לקראת שבת.
"בעת הנוכחית אנחנו משתפים פעולה עם מיזמים וארגונים רבים", מדגישים בשחקים: "בחודש האחרון, כשהקיץ כבר בפתח, התחלנו לערוך אירועים במודל של קבלות שבת נודדות, קבלות שבת לקהלים שונים וקהילות ספציפיות במרחב פתוח, משתף ומקבל. בין היתר נערכו קבלות שבת בפארק העירוני בעיר, בשכונת 1C, ולמשפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים – (בשיתוף פורום הורים לילדים עם צרכים מיוחדים)".

דניאל בן מנכ"ל הקשצ, ואמילי זיידל מנהלת תחום קהילה וארועים. צילום: שחקים
דניאל בן מנכ"ל הרשת, ואמילי זיידל מנהלת תחום קהילה ואירועים

• פעילות מחברת ומלכדת

בכל אירוע שכזה דואגים בשחקים לצקת תוכן מגוון ברוח השבת, לקיים קידוש אותנטי ולערוך פעילויות עבור אוכלוסיות היעד, לדוגמא תיפוף על דרבוקות עבור הורים וילדים, חשיפה לכלי נגינה מיוחדים ושירה משותפת.
"יש לנו עוד הרבה רעיונות ותוכניות להציע עבור הקהילה בעפולה, בכל הנוגע לקבלות השבת. אנחנו מזהים את הצורך ורואים את ההיענות בהשתתפות. האירועים המלכדים הללו ממחישים לנו, הלכה למעשה, כמה הקהילה בעפולה חזקה ומחוברת", אומר דניאל בן.
אמילי זיידל: "קבלות השבת מאפשרות מנקודת ראותנו להתכנס לחוויה רוחנית, מכילה ומגבשת, שכולם יכולים להתחבר אליה בהרמוניה וטבעיות".

 

 

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|