בעמק יזרעאל הישובים יצאו בקריאה: 'החזירו אותם הביתה עכשיו!'

יישובי המועצה האזורית עמק יזרעאל נרתמו לקריאה להשבת החטופים

מיצב בדברת

על רקע העיסוק בעסקה ההולכת וקרבה על שחרור חטופים שנחטפו בידי חמאס-דאעש באותה שבת ארורה, בהמשך לאלפי פעולות מיזם סולידריות עם קמפיין הענק לשחרורם, תחת הכותרת: 'הלב של כולנו עם החטופים, הנעדרים ומשפחותיהם, המועצה ויישוביה בקשו לקחת חלק במאמץ להשיבם הביתה, ולהעלות את המודעות לנושא ברמה האישית, הקהילתית, המועצתית והארצית.
בהושעיה – הוקם מיצב 'עץ הזית', בהובלתה של שרית נוימן, יחד עם רז נוימן, נגה רלב"ג, רוני קהן וחושן אבני. לבבות שיצרו, עם שמותיהם של החטופים והנעדרים, נתלו על עץ הזית הגדול ברחבת בית הכנסת ביישוב, עם תפילה שישובו אלינו במהרה.
בעדי – תושבי היישוב הקימו מיצב מרגש להחזרתו של אלון אהל וכל החטופים. אלון גדל והתחנך בעדי. כיום מתגוררים ביישוב סבו וסבתו – אחי ותלמה רוזן, דודיו – נוגה ואסף גור אריה וילדיהם. אלון נחטף לעזה בפוגרום ה- 7 באוקטובר וכולם מתפללים לחזרתו, יחד עם כל החטופים והנעדרים. במיצב המרגש הוצבו תמונות וכיסאות ריקים, כמספר החטופים, נערכה צעדה ולאחריה טקס מרגש בקריאה להחזרת כל החטופים והנעדרים הביתה, עכשיו.
בשמשית – נערך מיצב מצמרר ועוצמתי, ביוזמתן של לימור קרני ושרית אלפיה-דימנט. מאות מתושבי שמשית הגיעו לתמוך במשפחות החטופים, נציגי המשפחות נכחו במקום ואף נאמו. המיצב כלל שולחנות שבת ערוכים עם חלות שבת, כשעל כל כיסא הוצמדה תמונה של כל אחת ואחד מהחטופים.
בדברת – הוכן מיצב מרגש תחת השם 'פרח לכל אחד מהחטופים'. נשתלו פרחים אדומים, כמספר החטופים, לצד שלט שהוצב במקום: "לא להפסיק לחשוב עליהם ולו לרגע אחד חטוף".

עובדות המועצה עם שילוט להשבת החטופים
עובדות המועצה עם שילוט להשבת החטופים

במזרע – תושבי מזרע ותושבי גבים שמתארחים בו, קיימו מרוץ מרגש מסביב לקיבוץ, להעלאת המודעות לשחרור החטופים והנעדרים.
בקיבוץ מרחביה – בני ובנות הנוער ביישוב הקימו מיצב תמיכה עוצמתי לשחרור הילדים החטופים. הם הציבו בלונים, צעצועים ומשחקי ילדים, לצד תמונות הילדים החטופים, ברחבת המרכזית בקיבוץ.

מיצב בקיבוץ גזית
מיצב בקיבוץ גזית

ברמת דוד – נערך מפגש של יצירה קהילתית משותפת. אגדה יפנית מספרת שמי שיקפל עגורים מנייר, יזכה במשאלת חיים. על כן, כל הקהילה נרתמה למשימת האוריגמי – קיפול עגורים מנייר, כמספר החטופים. היצירות נתלו על עץ עם סרטים צהובים. המיצב הקהילתי נחנך בקבלת שבת חגיגית ומשותפת ביישוב, להשבת החטופים והנעדרים.
בגניגר – התקיים פרויקט מרגש, במסגרתו תושבי הקיבוץ הניחו סרטים צהובים, כמספר החטופים, על גבי בד שחור. המיצב נשאר במרחב הציבורי כדי להזכיר לכולם שהחטופים והנעדרים עדיין לא שבו הביתה.

נוער קיבוץ מרחביה. צילום: מוא"ז עמק יזרעאל
נוער קיבוץ מרחביה

במושב מרחביה – נערך טקס יישובי מרגש למען השבת החטופים וכחלק ממנו, במרכז היישוב נתלו שלטים עם שמות כל החטופים וגילם.
בגזית – בחדר האוכל הוצבו כיסאות ריקים, עם הכיתוב 'שמור' ו'מחכים לשובם'.
במבואת הכניסה לבית המועצה – מיצב להעלאת המודעות לשמות, הפנים והסיפורים של החטופים. חולקו שלטים לכלי הרכב של עובדי המועצה, בקריאה להשבתם. זאת, לצד הדפסת שלטים וחלוקתם בכל יישובי המועצה, בקריאה – מחזירים אותם הביתה עכשיו!
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אייל בצר: "אין ניצחון ללא השבת החטופים הביתה, לחיק משפחותיהם. זה הדבר החשוב ביותר! יישר כוח לכל היישובים על מגוון היוזמות להעלאת המודעות לנושא במרחב הקהילתי והציבורי. החטופים בליבנו ובמחשבותינו יום יום, שעה שעה".