במגדל העמק ציינו את שבוע הסבתו'ש

עשרות פעילויות התקיימו לרגל המאורע לחיזוק הקשר הבינדורי ולכבוד האזרחים הוותיקים

סבתא יוכי באחת הפעילויות. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

יום הסבתות המצוין ברחבי העולם ב־23 ביולי, הוא יום שבו מקדישים זמן וכבוד לאזרחים הוותיקים, ושבו נקראים בני המשפחות והצעירים לבלות את היום בקרבת סבא וסבתא, לשמוע סיפורים, ליהנות מהידע שצברו ולהעלות יחד זיכרונות משפחתיים.
הקשר בין סבתות לנכדיהן הוא אחד הקשרים היקרים והעמוקים ביותר בחיים. סבתות משמשות גשר בין העבר לעתיד, הם שומרי ההיסטוריה המשפחתית, המסורות והחוכמה, מעבירים סיפורים ושיעורים המעצבים את הבנתם של נכדיהם לגבי שורשיהם וזהותם. מערכת יחסים זו היא מקור לאהבה ולתמיכה ללא תנאי, מטפחת תחושת המשכיות ושייכות המעשירה חיים, מחזקת משפחות ומגשרת על הפער בין הדורות.
במגדל העמק שמים במרכז את האזרחים הוותיקים ומתוך כך את חשיבות הקשר הבינדורי ויצאו במבצע "שבוע סבתו'ש". במהלך כל השבוע התקיימו פעילויות מגוונות שאורגנו בשיתוף המתנ"ס והמדור לאזרחים ותיקים באגף לשירותים חברתיים. השבוע היה גדוש במגוון פעילויות שמטרתן הייתה לחגוג ולהודות לסבתות שלנו שתמיד היו שם בשבילנו ולהוות עדות לאהבה, הכבוד וההערכה שאנו רוכשים לסבתות שלנו ולבני הדור הוותיק.
ילדי "בית הספר של החופש הגדול" הכינו ברכות מקושטות ולבביות לסבתותיהם, מחווה שנגעה בלבבות רבים והעלתה חיוכים על הפנים. בהמשך התקיימה מסיבת אוזניות בינדורית תוססת ומיוחדת במינה. אירוע נוסף התקיים במועדון ותיקים סמוכה אשר אירח את ילדי המועדוניות לארוחת בוקר משותפת וסדנת תיפוף מיוחדת, טיפוח קשרים בין דוריים וחוויות משותפות.
להשלמת החוויה הוזמנו הסבתות  להרצאה "לסטייל אין גיל" של הסטייליסטית דורית אלקבץ שנתנה תזכורת לכך שלסגנון וליופי אין הגבלת גיל, ושהאזרחיות הוותיקות שלנו תוססות ומסוגננות כתמיד.
ברכה בן סדון מנהלת המדור לאזרחים ותיקים ומומי בן סוף מנהל אגף הרווחה אמרו: "אנו מודים למנהלת המתנ"ס ולשיראל וישנין, למירה מלצקי רכזת הקייטנות של ביה"ס החופש הגדול, לסופי זילברשטיין רכזת המועדוניות ולדפנה חסן רכזת מועדון ותיקים סמוכה על היוזמה, הארגון והפעלת הפעילויות. אנו גאים מאוד בפעילות זו. השמחה, ההשתתפות והאחדות שראינו במהלך האירועים הללו מדגישים את חשיבות עבודתנו. וזוהי זכות גדולה לשרת את הדור הוותיק".
אלי בקסיס סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה הוסיף: "במגדל העמק אנו מאמינים שצריך לחגוג לאזרחים הוותיקים שלנו, לא רק באירועים מיוחדים, אלא בכל יום. שבוע החגיגות הזה בנושא הסבתות היה תזכורת יפה למחויבות הזו. בעודנו מצפים לעוד אירועים כאלה ולמגוון עשיר של מענים, אנו ממשיכים לשאוף להפוך את מגדל העמק למקום בו כל דור מרגיש מוערך, מכובד ואהוב".