במגדל העמק חגגו את "יום הניצחון על גרמניה הנאצית"

ווטרנים לוחמי מלחמת העולם השנייה וניצולי שואה תושבי מגדל העמק השתתפו בטקס השנתי המרגש לציון 78 שנים לניצחון על גרמניה הנאצית

במגדל העמק שמרו על המסורת וציינו את הניצחון על גרמניה הנאצית בטקס שהתקיים בסמוך לאנדרטה בה חקוקים שמות הלוחמים שלחמו במלחמת העולם השנייה וגרו במגדל העמק. כידוע, נבנה "פארק הניצחון" שבמרכזו האנדרטה בעלות של כמיליון ש"ח לציון הניצחון והנצחת זכרם של הווטרנים, הפרטיזנים, והגיבורים שנלחמו בצורר הנאצי תוך שמירה על כבוד העם היהודי ורוחו ושלהם יש זכויות בתקומת העם היהודי והקמת מדינת ישראל. היה חשוב לקיים את הטקס במקומו למרות שטרם הושלמו כל העבודות משום מקומו וסמלו לזכרם של הווטרנים.
מדי שנה, כבר 78 שנים, מציינים בכל העולם ב- 9 במאי את ניצחון צבאות בנות הברית וכניעת גרמניה הנאצית וסיום מלחמת העולם השנייה בשנת 1945. גם במגדל העמק מציינים מדי שנה את התאריך בטקס מרגש בהכנת אגף הקליטה ובסיוע אגפי ומחלקות הרשות, אותו הנחו לובה ורקוביץ' ואירנה לסניה בשתי שפות רוסית ועברית לטובת התושבים הותיקים והחדשים.
בטקס השתתפו חתן פרס ישראל הרב יצחק דוד גרוסמן שליט"א, נבחרי ציבור בהנהלת העיר, יו"ר ארגון הווטרנים דוחובני ישראל, חברי מועצת העיר, מנכ"ל העירייה שלום זוזוט, מנהלת אגף הקליטה פאני טבלוביץ', מנהל האגף לשירותים חברתיים מומי בן סימון ומנהלי מחלקות, עולים חדשים הלומדים בכיתות האולפן ותושבים רבים וביניהם ניצולי שואה וכמובן ווטרנים ולוחמי מלחמת העולם השנייה עונדים מדליות וסמלים מתקופת המלחמה כעדות אילמת למחיר הכבד ששילמו במהלך הקרבות על מנת לשחרר אלפי יהודים ממחנות הריכוז.
במהלך הטקס עמד הקהל דקת דומייה לזכרם של הווטרנים ובסיום הטקס הניחו זרים על האנדרטה עולים חדשים שהגיעו לעיר בחודשים האחרונים, התאחדויות וארגונים שונים.

"תמונת ניצחון" מהעמק

|

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|