בדרך שלהן

"קל מאוד להצטייר כבחורה חלשה, בגלל הסטראוטיפים שיש כיום על נשים, אבל לוחמות שמוכיחות את עצמן מקבלות את ההערכה הנדרשת": שיא חדש של חמש עשרה לוחמות סיימו השבוע את קורס הקצינים של משמר הגבול. בין המסיימות: בר סול מעפולה וגל ורהפטיג, מהיישוב הקהילתי אחוזת ברק. צילום: דוברות המשטרה

עוד תקרת זכוכית נשברה. שיא חדש של חמש עשרה לוחמות סיימו השבוע את קורס הקצינים של משמר הגבול. השיא החדש של קצינות הוא לא מקרי. מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן, במסגרת מספר רב של מהלכים ארגוניים להתעצמות החיל, החליט להוציא לפועל את תכנית י"על (יוצרים עתיד למצוינות) תכנית זו הוקמה במטרה לשלב נשים בתפקידים פיקודיים גבוהים בחיל ולתת הזדמנות לנשים להתקדם באופן שווה.
התכנית מלווה את הקצינות העתידיות מהרגע שמתחילות להתמיין, ומסייעת להן לעבור את האתגרים הרבים שעומדים בפניהן, על מנת לסיים בהצלחה את הקורס, ולצמוח ולהתקדם בחיל.
המחזור הראשון הוא בהנהגת רפ"ק הגר ויסמן, שמשרתת היום כמפקדת יחידת סמ"ג חוף. משמר הגבול הינו החיל הראשון ששילב נשים בתפקידי לחימה ב1995.
לוחמות משרתות במגוון רחב של יחידות מיוחדות. בשנת 2022, כמות הנשים במשמר הגבול עלו לשיא חדש. הביקוש של נשים להתגייס לחיל ולהתקדם לתפקידים פיקודיים הוא הגבוה ביותר שהיה וניתן לראות את ההשלכות החיוביות. עוד ועוד לוחמות שמתמודדות בהצלחה עם מחבלים, מסכלות פיגועים ושומרות על ביטחון הציבור במקומות הכי רגישים בארץ. נפתחה לאחרונה בחיל פלוגת הכשרה נוספת לנשים.

• "אני מאמינה שבשטח, הלוחמים, בלית ברירה, מתפקדים אותו הדבר. לא משנה אם את גבר או אישה"

בין מסיימות הקורס גם שתי נציגות מעפולה והעמק.

 גל ורהפטיג. צילום: דוברות המשטרה
גל ורהפטיג מאחוזת ברק

הראשונה, גל ורהפטיג, בת 21 מהיישוב הקהילתי אחוזת ברק. גל שירתה במגב איוש בפלוגות מא וכג: "הרצון לצאת לקורס קצינים זה משהו שהתפתח אצלי בזמן השירות", היא אומרת: "ההכרה עם החיל, התובנות שהגעתי אליהן במהלך השירות שלי, החוויות והמטרות של החיל. בעיניי הנשים בחיל בוחרות איך להצטייר בחיל. קל מאוד להצטייר כבחורה חלשה, בגלל הסטראוטיפים שיש כיום על נשים, אבל לוחמות שמוכיחות את עצמן מקבלות את ההערכה הנדרשת. בתוך החיל יש שוויון, ואני מאמינה שיש את אותם האתגרים לקצינים ולקצינות".

בר סול. צילום: דוברות המשטרה
בר סול מעפולה

בר סול, בת 21 מעפולה, שירתה בשחר ירושלים "התגייסתי כי רציתי לעשות תפקיד שמגיע לקצה גבול היכולת, לשרת את המדינה בצורה הטובה יותר, ובעיקר מתחושת שליחות. קורס קצינים תמיד היה חלום ויעד שהצבתי לעצמי מתחילת השירות. אני רוצה להנהיג ולהשפיע בצורה הטובה ביותר."
בזמן הימים האחרונים של הרמאדן, התקיימו הפרות סדר בשכם. שם הבינה כמה היא משמעותית. והיא רואה את עצמה ממשיכה בחיל. אוהבת מאוד את החיל. רוצה להיות בתפקיד חזותי שמייצג את מהות החיל. "אני מאמינה שבשטח, הלוחמים, בלית ברירה, מתפקדים אותו הדבר. לא משנה אם את גבר או אישה אם יש מפגע כולם פועלים כאחד."

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

אני מודה לעובדים על המסירות למטופלים ועל עבודת הצוות שהביאה אותם להיות מצטיינים"

|