"אני מתייחסת לכל יולדת שמגיעה להעמק כמו לבת שלי"

עדנה פסטר עובדת במרכז הרפואי העמק בעפולה כבר 43 שנים. מה החלק האהוב עליה בעבודתה במחלקת היולדות, מה היא למדה עם השנים, איך מתגברים על השחיקה ואילו זיכרונות יישארו עמה לעד? הכל בכתבה לפניכם. צילום: אלבום פרטי

עדנה פסטר יחד עם יולדת ואמא שלה שילדה תאומות לפני 29 שנים

מי מטפל בנו? הכירו את האחיות והאחים במרכז הרפואי העמק. והשבוע במדור, עדנה פסטר, אחות במחלקת יולדות וילודים ב'.

ספרי לנו על עצמך

"אני אמא לשלוש בנות מקסימות וסבתא לשמונה נכדים מתוקים. אני מאוד אוהבת לבשל ולאפות ובעיקר לשמור על המסורת מבית ההורים ולחלוק אותה עם מכריי. כבר 43 שנים שאני עובדת בבית החולים, עם כל הלב והנשמה. צוות המחלקה מתנהל בשיתוף פעולה בהובלתה של יעל עמיר האחות אחראית. החלק האהוב עליי בעבודה הוא להדריך יולדות לאחר לידה ראשונה. אני חולקת איתן המון טיפים להתנהלות היומיומית עם תינוק ומסבירה להן כיצד לפעול במצבי חירום כמו לדוגמה במקרים של חנק".

איך את יוצרת את החיבור הראשוני עם האם?
"ברגע שני מתחילה שיחה עם היולדת אני מהר מאוד נקשרת ומתייחסת אליה כאילו הייתה הבת שלי".

מה את מזהה שיולדת הכי צריכה?
"ללמוד הכל מההתחלה, אפילו איך לחתל תינוק. ההדרכות עוזרות להן גם לטפל בילודים אבל גם מחזקות את הביטחון העצמי שלהן".

איך הייתה החוויה שלך כאמא לראשונה לעומת איך שאת היום נוהגת עם המטופלות שלך?
"זו חוויה שונה לחלוטין, אנחנו לא קיבלנו כל כך הרבה מידע והדרכות ואילו היום היולדות צמאות למידע וזוכות להדרכות צמודות ומפורטות".

ספרי על מקרה מעניין שמעלה לך זיכרון מיוחד?
"לפני 15 שנים איבדתי את בעלי לאחר דום לב מפתיע והחלטתי לתרום את איבריו, כבד 2 כליות ו2 קרניות, הרגשתי צורך מאוד גדול לעשות את זה. היינו יחד 35 שנים, הכרנו בבית הספר. תמיד איחלתי לבנותיי שהבעלים שלהן יהיו כמו אביהן. לא מזמן הגיעה אליי יולדת שאמרה לי שהיא מכירה אותי, בעלה קיבל את הקרנית של בעלי. המפגש היה מרגש מאוד, זכיתי לראות חיים שהצלתי. סיפור מעניין נוסף שקרה לי לפני מספר חודשים הוא שטיפלתי ביולדת שאמא שלה ילדה כאן תאומות לפני 29 שנים ואני עבדתי אז באותה משמרת. לקראת סוף המשמרת האם הרגישה מאוד לא טוב והובהלה במהירות לחדר ניתוח. נשארתי לחכות שהניתוח יסתיים ושהיולדת בסדר. האם הייתה מורה ואמרתי לה שבגלל שהיא ילדה ב31.8 סוף החופש הגדול מעכשיו בכל 1.9 היא תצטרך להביא 2 עוגות. עכשיו זכיתי לטפל בדור השני, באחת התאומות שילדה אצלנו".

איך נשמרים משחיקה אחרי כל כך הרבה שנים?
"מי שאוהב את העבודה ועושה אותה מכל הלב לא נשחק".

תודה לאור ברק, אחות במחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי העמק שראיינה אחיות ואחים ממגוון תפקידים כדי שנכיר טוב יותר את האנשים שמאחורי המדים.

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|