אירוע שיא בויצו ניר העמק: לוסי האריש וג'קי לוי בפאנל מרתק בחודש הדמוקרטיה

הפאנל שקוים באמצעות אפליקציית "זום" – עורר עניין רב בקרב התלמידים והנחה אותו שלומי ברטלר. המחשה: ויקיפדיה(צילום-מרק היימן)

במהלך החודש האחרון, כחלק מחודש הדמוקרטיה, עסקו בכפר הנוער ויצו ניר העמק בסוגיות שמעלות מחלוקות וכאלה שמעוררות קיטוב ושאלות בחברה הישראלית.
במסגרת זו התכנסו התלמידים לשיחות ומפגשים בהם הם דנו בסוגיות רגישות אלה, מתוך מטרה לחשוף אותם בצורה מעמיקה למושגי הדמוקרטיה, ערכיה והחיים המשותפים בחברה שלנו.
בראשית החודש התלמידים דנו ברצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין שהשנה צוין 25 שנה להירצחו. תלמידי ויצו ניר העמק, כמו יתר התלמידים ברחבי ישראל, עסקו ביכולת להתמודד עם משברים ואתגרים שמשסעים את החברה, ועל אודות מקומו של האזרח בעיצוב ההוויה שבתוכה הוא חי. כמו כן נערכו שיעורי חינוך שהתמקדו בדמוקרטיה, זכויות מיעוטים, חופש הביטוי, הזכות להפגין ובעוד שלל היבטים של  מושגי דמוקרטי. במקביל גם התקיים סיור וירטואלי מרתק ומעניין במוזיאון יצחק רבין.
אירוע השיא של החודש התקיים ביום ראשון השבוע – בפאנל באפליקציית "זום" – בו השתתפו העיתונאית ואשת התקשורת לוסי אהריש והעיתונאי והפובליציסט ג'קי לוי. את הפאנל שעורר עניין רב בקרב התלמידים הנחה שלומי ברטלר. השנים הציגו במהלך המפגש המקוון את סיפור חייהם המורכב, את ההתפתחות האישית של הקריירה שלהם, החל מילדותם בפריפריה ועד להשתלבותם בלב תעשיית התקשורת במרכז הארץ. לאורך הפאנל השניים ניהלו דו שיח ער ובהמשך אפשרו לתלמידי הכפר לשאול שאלות שעלו וצפו מתוך השיח האינטימי שהם העלו. בכפר ציינו כי הם מוצאים ערך רב בקיום מפגשים שכאלה, גם אם הם נערכים בתקופה הנוכחית בדרך וירטואלית.