אובדן גדול: הרב המקובל יצחק ידגר הלך לעולמו

תושבי הגלבוע, עפולה וכל האזור התעוררו הבוקר לבשורה הקשה, על לכתו של הרב יצחק ידגר, שזכה לקבל רק לאחרונה אות מפעל חיים מהמועצה האזורית גלבוע, על תרומתו לחינוך. "זו אבידה גדולה, איבדנו איש יחיד ומיוחד שהיה אהוב על ידי כל הבריות", אמר הבוקר אחד ממקורבי הרב: "הרב ידגר היה איש חכם, צנוע ואוהב אדם שעשה רבות עבור כל קהילת האזור. נזכור אותו ואת מורשתו לעד"

אבל גדול נפל הבוקר על תושבי יישובי חבל התענך, הגלבוע, עפולה וכל העמק, עם היוודע דבר מותו של הרב המקובל הרב אשר ידגר.
הרב ז״ל היה שליח הרבי מליובאוויטש ליישובי חבל התענכים ומעבר לכך היה איש חינוך מהמעלה הראשונה שפעל במשך עשורים רבים לחיבור בין אנשים וקהילות וסיוע לכל דורש.
חלק עיקר מזמנו הוא הקדיש לניהול מוסדות חב״ד במושב אביטל ובמסגרת עבודתו החינוכית פעל לקירוב לבבות וקידום ילדים וצעירים רבים.
"זו אבידה גדולה, איבדנו איש יחיד ומיוחד שהיה אהוב על ידי כל הבריות״, אמר הבוקר תושב העיר שהכיר את הרב מקרוב: ״הרב היה איש חכם, צנוע ואוהב אדם שעשה רבות עבור כל קהילת האזור. נזכור אותו ואת מורשתו לעד".
לפני כשלושה חודשים ערכו במועצה האזורית גלבוע ערב הוקרה לצוותי החינוך ובו הרב ידגר קיבל אות מפעל חיים.
באותו מעמד הוא אמר: ״התפיסה שלי אומרת שבכדי להצליח בחינוך, חייב להתקרב לילד, גם הילד השובב ביותר, ואז הוא יצמח להיות גאון ונפלא, צריך רק לראות את המעלות שלו. מבחינתי זה חינוך לכל דבר. אני נותן למשתתפים את הפרשנות של התורה ו'מלביש' את זה על החינוך היום יומי. אני סבור שגם את הילדים שנראים במצב של עניות פיזית ורוחנית, עלינו לרומם – כי שם מוסתר כוח אדיר. כל הילדים שעברו דרכנו קיבלו יחס חם וזו הייתה השיטה שלי ושל כל צוות המורים. רק באהבה. פתאום רואים ילדים עם בעיות מצליחים ומוכשרים יותר מאלו שנחשבים לכאורה לנורמליים. תמיד אהבתי את אותם ילדים ורציתי לעזור להם. ברור לנו מאיפה הם הגיעו, חלקם מבתים קשים ומורכבים. אנחנו חיפשנו את האהבה והחום עבורם. היום תלמידים שלנו אוחזים בתפקידים בכירים, משרות בכירות, אחד מהם טייס, קצינים בצה"ל, עורכי דין ואני זוכר שהם אתגרו אותנו. הכרתי את הסיפורים האישיים שלהם, הייתי בבתים שלהם, ייעצתי, תמכתי, ועזרתי בכדי לקדם את אותם ילדים שהיום אנו גאים בהם. כשאתה מעודד את הילדים הם יגיעו להישגים המקסימאליים, הם צריכים פשוט תמיכה. זו השיטה לכבוש את העולם, להבין שיש כוח עליון. אף פעם לא פרשתי באמת מהעשייה החינוכית".
הלוויתו של הרב ידגר תיערך היום בבית העלמין ביישוב הקהילתי גן נר. יהי זכרו ברוך.

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|