סכסוך עבודה בין ההנהלה למרצים מן החוץ במכללת עמק יזרעאל

ועד המרצים מן החוץ במכללה מוחים לדבריהם על פיטורים צפויים ולטענתם ללא כל תיאום עם ארגון העובדים. המכללה בתגובה: "צר לנו שהועד החליט לנקוט באמצעים בשלב כל כך מקדמי של מו"מ"

וועד המרצים מן החוץ (סגל זוטר) במכללה האקדמית עמק יזרעאל המאוגדים בכוח לעובדים הכריזו בראשית השבוע על סכסוך עבודה. חברי הסגל, המונה כ-300 מרצים מוחים לדבריהם על פיטורים צפויים לחברי סגל ללא כל תאום עם ארגון העובדים וזאת, לטענתם, בניגוד להתחייבות ההנהלה. עוד טוענים חברי הסגל על הימנעות מהעברת מידע לצורך המו"מ ושימוע לקראת פיטורים לד"ר עדנה גורני ממובילות מאבק העובדים.

• נכון להיום מפוטרים המורים מן החוץ בסוף כל סמסטר

בימים הקרובים, יוכל הוועד להתחיל ולהשבית את הלימודים במכללה. "הקמנו את וועד העובדים על מנת לאגד בין מרצות ומרצים באקדמית יזרעאל, לתקן עוולות של שנים בתנאי ההעסקה ולאפשר את הגשמת השליחות של כולנו במחקר והוראה אקדמיים" אומר עופר כרמל מתרגל בחוג לתקשורת וחבר הנהגת הוועד, "נכון להיום מפוטרים המורים מן החוץ בסוף כל סמסטר: דוקטורים ומרצים בהליך ההכשרה בתארים מתקדמים נוספים, מוצאים עצמם בלשכת אבטלה מדי קיץ ללא קשר לוותק או לאיכות ההוראה.
בנוסף, כל סמסטר הוא בבחינת הימור- אין כל ביטחון שהמשבצת בה לימדנו השנה תישאר בשנת הלימודים שנפתחת, זאת על אף מחויבותנו להמשיך ללמד ולהתעדכן בחזית המחקר בתחומנו על מנת לאפשר לסטודנטים שלנו את חוד החנית של המדע", מוסיף כרמל.

• "מתברר כי עבור ההנהלה שיחות המו"מ הן פשוט הזדמנות למשיכת זמן"

בהודעה של ארגון "כוח לעובדים נכתב השבוע: "המו"מ בין ההנהלה לוועד מתנהל מאז העשרים בדצמבר 2015. הנהלת המכללה התחייבה בשיחות המו"מ לספק נתונים בדברים פיטורים עתידיים של חברי סגל ופניות לקבלת מידע זה אף הועברו להנהלה אך עד עתה לא סיפקה ההנהלה נתונים אלה ובה בעת החלה בפיטורים".

"מתברר כי עבור ההנהלה שיחות המו"מ הן פשוט הזדמנות למשיכת זמן", אומרת ד"ר עדנה גורני מראשי הוועד, והחוג הרב תחומי, המלמדת במכללה שבע שנים. "לא ייתכן כי במקום לעסוק בשיפור תנאי ההעסקה תוביל ההנהלה מהלכים חד צדדים הנוגדים את הסיכום בינינו וחמור עוד יותר נוגדים את פסיקת בית הדין לעבודה. השמועות על שינויים גדולים בתנאי ההעסקה שוטפות את מסדרונות החוגים הרבים, ואיש אינו יודע מה צופנת לו שנת הלימודים הבאה, אם בכלל".


וועד המרצים: "הנהלת המכללה שכחה כי כמכללה ציבורית היא מחויבת לאיכות הוראה גבוה לסטודנטים באיזור ולמסגרת תעסוקתית מכבדת לאקדמאים בני המקום. המכללה האקדמית:  "המכללה נמצאת במו"מ עם ועד המורים מן החוץ המגובה ע"י "כוח לעובד" כנציגם


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


וועד המרצים מן החוץ המכללה האקדמית עמק יזרעאל הוא וועד המורים מן החוץ הרביעי במכללות הציבוריות בכוח לעובדים, לצד הוועדים במכללת שנקר והמכללה האקדמית תל אביב – יפו שכבר חתמו על הסכמים קיבוציים וועד המרצים במרכז האקדמי לב בירושלים המצוי במו"מ מתקדם. "הנהלת המכללה שכחה כי כמכללה ציבורית היא מחויבת לאיכות הוראה גבוה לסטודנטים באיזור ולמסגרת תעסוקתית מכבדת לאקדמאים בני המקום. בכדי להזכיר מחויבות זו לא נהסס להשתמש בכלים הארגוניים העומדים לרשותנו", מסכמים בוועד המורים מן החוץ.

• "המכללה לא הוציאה שום מכתבי פיטורין לאף מורה מן החוץ ולאף מתרגל כפי שטוען הועד"

מהמכללה האקדמית נמסר בתגובה: "המכללה נמצאת במו"מ עם ועד המורים מן החוץ המגובה ע"י "כוח לעובד" כנציגם. הבסיס למו"מ הוא הסכם קיבוצי שנחתם במכללה האקדמית יפו – ת"א, בין כל הגורמים, באישור הממונה על השכר באוצר והות"ת. מטבעו של הסכם שיש בו גם אי הסכמות וחילוקי דעות שעדיין לא הגיע לכדי מיצוי. המכללה לא הוציאה שום מכתבי פיטורין לאף מורה מן החוץ ולאף מתרגל כפי שטוען הועד. תשובה ברוח הדברים נמסרה לממונה על יחסי עבודה במשרד התמ"ת, מחוז הצפון. צר לנו שהועד החליט לנקוט באמצעים בשלב כל כך מקדמי של מו"מ", לשון התגובה.