עמק המעיינות: סוף לתחנת הכוח צבאים בעמק המעיינות

בעקבות ההחלטה לעצור את קידומן של ארבעת תחנות הכוח בעמק המעיינות, גלבוע, עפולה ובית שמש, בירך יורם קרין ראש המועצה האזורית עמק המעיינות את שר האנרגיה יובל שטייניץ על החלטתו לעצור את קידומה של תחנת הכוח צבאים ואומר: "זוהי בשורה חשובה לעמק. המשמעות היא הסרת איום מעל יישובי העמק, המשך פיתוח וצמיחה בישובים שדה נחום וחמדיה הסמוכים לאיזור שהיה מיועד לתחנת כוח, ושמירה על עמק כפרי וירוק. אנחנו מודים לשר שטייניץ על החלטתו החשובה למען העמק ותושביו".

הישג למוא"ז עמק המעיינות, שלשום(שלישי) הודיע השר שטייניץ על עצירת קידומן של ארבע תחנות כוח גדולות וביניהן תחנת צבאים בכניסה לעיר בית שאן ובסמוך לישובים חמדיה ושדה נחום.
בהודעה שפורסמה נכתב: משרד האנרגיה מודיע על עצירת קידומן של ארבע תחנות כוח גדולות: בעמק בית שאן, באזור הגלבוע, באזור עפולה, ובאזור בית שמש. בהתאם למדיניות זו יוקמו יותר מ-12 אלף מגה וואט לייצור חשמל מהשמש בעשור הקרוב ועוד 2,200 מגה וואט לאגירת חשמל. דבר המאפשר להסתפק כעת בתכנונן של תחנות כח המונעות בגז טבעי בהיקף של כ- 4,000 מגה ואט בלבד, ומתוכן תוקמנה בעתיד אך ורק התחנות להן יזדקק המשק. תכנית זו תתרום לכלכלת ישראל ולאיכות הסביבה.


  [dfp name="728×90" height="728" width="90"]  


התחנה אשר הייתה מתוכננת לקום באיזור פארק צבאים איימה על הישובים, והיה חשש כי הצמיחה הגדולה שמתרחשת בשנים האחרונות תיעצר ואף תיפגע. אך לפני מספר שבועות ביקר באיזור מרדכי כהן – מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה בליווי נציגי משרד הפנים ומינהל התכנון שהגיעו כדי ללמוד מקרוב את תכניות תחנת הכוח כחלק מתכנית המתאר הארצית לתחנות כוח. ראש המועצה האזורית וראש עיריית בית שאן שנרתם גם הוא למאבק הציגו את התנגדותם להקמת התחנה.
באותו מעמד אמר קרין, ראש המועצה: "באיזור הוקמו שני פרוייקטים של אנרגיה שאובה, חוות טורבינות רוח ואנרגיה סולארית ומאות דונמים מיועדים לייצור של יותר מ 700 מגווט חשמל. האיזור תרם את חלקו לייצור החשמל למדינה. הישגים של מעל לעשור עלולים לרדת לטמיון עם הקמת תחנת כוח בלב העמק, ולתושבים שלנו מגיעה איכות חיים טובה ואוויר נקי".