50 שנה לביה"ס לקצינים- 70 שנה למדינת ישראל

בין המסיימים שעמדו ברחבת המסדרים: אסף בירן מהיישוב הקהילתי גבעת אלה ומיתר ארביב מאחוזת ברק שחייה ניצלו בזכות מפקדה. צילומים: דובר צה"ל

ביום רביעי שעבר עמדו מאות צוערים קרביים מחילות זרוע היבשה על רחבת המסדרים המפורסמת של בית הספר לקצינים – בה"ד 1, וקיבלו את דרגות הקצונה. הטקס יציין גם את שנת ה-50 לבית הספר לקצינים ואת שנת ה-70 למדינה. בין הצוערים המסיימים עמדו על רחבת המסדרים גם שני נציגים מעמק יזרעאל: אסף בירן מהיישוב הקהילתי גבעת אלה ומיתר ארביב מאחוזת ברק.
אסף מסיים את השלמת חיל התותחנים, לאחר שהגיע מיחידת רוכב שמיים, יחידה מיוחדת בחיל. הוא היה בתנועת הנוער בני המושבים, ולפני הגיוס הצטרף למכינת גליל עליון במעיין ברוך. "רציתי להגיע לרוכב שמיים כי שמעתי על התפקיד מקצין אחר. עשיתי גיבוש לאגד 214, אגד היחידות המיוחדות בחיל", סיפר. הוא עוד הוסיף כי יצא לקצונה משום שרצה לתרום מעבר לשירות החובה בצבא.

אסף בירן
אסף בירן

מיתר מסיימת גם היא את השלמת חיל התותחנים. לפני הגיוס מיתר שיחקה כדורסל באופן מקצועי בקבוצת הפועל עמק יזרעאל, ולקחה חלק בתנועת בני המושבים.
במהלך התקופה בה מיתר "תפסה" קו, בעת שהייתה בסיור שגרתי בגזרה עם נוספים, היא הייתה חלק מתקרית מבצעית שעודדה אותה לצאת  לקצונה: "היינו בגזרת ההרודיון, באיזור של הפרות סדר, ואז ראיתי מחבל מתחיל ללכת לקראתי. כשהוא היה קרוב הוא שלף סכין. החיים שלי ניצלו בזכות המפקד שלי, הקצין שהיה איתי בסיור. אני נפלתי אחורה והוא ירה במחבל וניטרל אותו".

מיתר החליטה לצאת לקצונה בגלל ההשפעה הרבה שיש לדמות הקצין על חיילים.

 

"יעקב היה נוכח בלידה. הרגשתי אותו איתי"

|

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|