עפולה: בת 46 נפגעה מרכב בשדרות ההסתדרות

גאולה אלבז, 46, אם לארבעה מגבעת המורה נפגעה מרכב פרטי חולף בכביש הסמוך למד"א עפולה. היא פונתה למרכז הרפואי העמק בעיר על ידי צוות של מד"א גלבוע. בתוך כך פנה שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק לעיריית עפולה, במטרה להסב את לבו לשדרות "יצחק רבין" המסוכנות

יכול היה להיגמר אחרת: גאולה אלבז, תושבת שכונת גבעת המורה בעפולה, בת 46, נפצעה ביום ראשון השבוע באורח קל מפגיעת רכב בשדרות ההסתדרות בעיר, בסמוך לתחנת מד"א בעיר.
"אמא שלי צועדת מדי יום ביומו מגבעת המורה לעפולה", סיפר מבית החולים ברק, בנה של גאולה, "ביום ראשון היא יצאה לעוד הליכה שגרתית. בדרך חזרה היא חצתה את הכביש הסמוך למד"א. רכב אחד עצר כפי שהוא נדרש. אמי המשיכה מעט ואז נהגת רכב פרטי מסוג סיטרואן פגעה בה. מעוצמת הפגיעה אמא שלי פשוט 'עפה' למרחק של כמה מטרים. היא איבדה את ההכרה לזמן מה ולקח לה זמן להתאושש ולהבין מה קרה לה.
גם בהמשך, כשהיא התאושש מעט, היא לא זכרה את שארע. מעוצמת הפגיעה חלק מהשמשה הקדמית של הרכב התנפץ. לאחר שפונתה לבית החולים ועברה סדרה של בדיקות וצילומים, אמי סובלת ומתלוננת על פגיעות בראש, בכתף, ביד וברגל. בוחני תנועה בחנו את זירת התאונה והנהגת, תושבת כפר באזור, נחקרה במקום", סיפר ברק והוסיף, "אמא שלי תמיד חששה מהכביש הזה ונזהרה בו, אבל הפעם הזהירות לא הספיקה והיא נפגעה. בעבר כבר נהרגה אישה מבוגרת בדיוק באותו מקום. על הנהגים החולפים בציר חובה לנקוט במשנה זהירות ולתת זכות קדימה להולכי הרגל במעבר החצייה, בכדי שלא נהיה עדים לתאונות דומות בעתיד, שיכולות להיגמר רע", סיכם הבן ברק.

• מנכ"ל עמותת אור ירוק במכתב לראש עיריית עפולה: "טפל ברחוב האדום בעירך"

בתוך כך, שמואל אבואב מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שלח לאחרונה מכתב לראש עיריית עפולה, יצחק מירון, בכדי להסב את תשומת ליבו לרחוב האדום שבעירו. במכתב ציין אבואב, כי מדי שנה נהרגים במדינת ישראל 135 ישראלים בתאונות דרכים בתחום העירוני, מתוכם 39 נהרגים ב- 163 רחובות החוזרים על עצמם בניתוח רב שנתי. רחובות אלו, כותב אבואב הם הרחובות המסוכנים, האדומים. לפי אבואב, "תאונות חוזרות באזור קבוע מעידות על כשל המביא לאובדן בחיי אדם ולנפגעים בנפש וברכוש".
הרחוב האדום בעפולה, אותו ציין שמואל אבואב במכתבו הוא שדרות יצחק רבין בו נפצעו בין השנים 2011 ל-2015 לא פחות מ-84 אנשים. לנתון הזה יש להוסיף גם אדם אחד שקיפח את חייו.
בהמשך המכתב, מציין אבואב כי "לשם שיפור הבטיחות ברחוב זה נדרשת פעילות מערכתית הכוללת שיפור התשתית, הגברת האכיפה והרחבת הסברה לציבור".
לסיום, מבקש אבואב מראש העיר לסייע בטיפול ברחוב זה: "אני מוצא לנכון לפנות אליך בבקשה כי עיריית עפולה תיתן עדיפות בטיפול לרחוב זה בהסרת מפגעי בטיחות בדרכים והן בטיפול שיטתי של בטיחות הרחוב".