האם אבדה זכאותה של אם מניקה למזונות?

הקביעה הזו שייכת לבעל שתובע את אשתו בטענה כי היא מניקה את בנם בן השנתיים וחצי במיטתם המשותפת. בית המשפט יצטרך לפסוק האם היא תחשב כ"מורדת" כטענת הבעל ולכן אינה זכאית למזונות. המחשה: צילום ע"י ג'.קי. קאליף – אתר פליקר

זה לא סוד שאימהות בישראל ובעולם כולו כבר אינן מוכנות לקבל בהבנה הערות על הנקת תינוקות בציבור. עכשיו הן כבר לא מוכנות לקבל תנאים מהבעל, מתי להפסיק את ההנקה. הדיון בסוגיה זו, הוא חלק ממאבק גירושין מעורר סערה שהונח לפתחו של בית המשפט לענייני משפחה, וקשור גם בלא מעט שאלות הלכתיות ועקרוניות העומדות על הפרק.
בני הזוג, בתחילת שנות השלושים לחייהם, נשואים כבר כעשור ולהם שני בנים. את הילד הראשון הניקה האישה כשנה ואת הילד השני היא מניקה עד היום, למרות שכבר חלפו קרוב לשנתיים וחצי מהיום שנולד.
הבעל הבהיר באמצעות עורכת הדין מורן סולן כי היה מוכן לקבל את ההנקה עד גיל מאוחר ועד מתי שרעייתו תרצה בכך, אלמלא החליטה האישה בגיל שנה, להניק את בנם השני במיטתם של בני הזוג כשהוא ישן כל לילה בין שניהם באופן קבוע.

• "אני זכאי לדרוש שבננו המשותף לא ישן בין שנינו במיטתנו באופן קבוע"

עו"ד סולן טענה כי כל ניסיונות השכנוע של הבעל לא הועילו והוא הבין כי אשתו מעדיפה להניק את הילד במיטתם הזוגית ולא למלא את חובותיה כאישה. הבעל טען עוד: "מאחר ואיני יכול לחייב אותה להפסיק להניק, אבל כן אני זכאי לדרוש שבננו המשותף לא ישן בין שנינו במיטתנו באופן קבוע, יש להכריז עליה כמורדת".

עורכת הדין מורן סולן.- מייצגת את האב
עורכת הדין מורן סולן.- מייצגת את האב. צילום ארכיון

בתביעת הגירושין הוא מציין באמצעות עו"ד סולן כי יש להכריז על אשתו כמי שאינה ממלאת את חובת קיום יחסי אישות עם בעלה, מאז לידת בנם השני, ובעקבות התנהלות זו על בית המשפט לקבל את בקשתו ולהכריז על אשתו כמי ש"אבדה זכאותה למזונות".
האישה בתגובה טענה כי הנקה היא דבר בריא ונחוץ לילד והיא אינה מוגבלת בגיל. לטענתה ההנקה היא סוג של מזון וחיסון – והצורך שלה להניק את בנה בכל עת שירצה גם במהלך הלילה הוא לגיטימי לגמרי. "מאחר וגם אני עייפה מגידול הילדים, אני מעדיפה שהילד ילון איתי במיטה יחד עם בעלי וכך יהיה לי קל יותר להניק אותו" טוענת האשה.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|