ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסכם את החופש הגדול: 24 ילדים מתו בתאונות שונות במהלך הקיץ

דו"ח ארגון בטרם לבטיחות ילדים מראה כי גם השנה נמשכה העלייה במגמת טביעות ילדים בחופש הגדול. גורם התמותה השני הוא תאונות דרכים בהן איבדו השנה את חייהם 8 ילדים. עוד עולה מן הדו"ח כי כמעט מחצית ממקרי התמותה הם של פעוטות בגילאי 0-4

לצד ההתרגשות הרבה עם שנת הלימוד החדשה, 24 ילדים יחסרו בכיתות ובגנים לאחר שאיבדו את חייהם בתאונות שונות במהלך החופש הגדול. דו"ח ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסכם את החופש עם נתונים לא פשוטים, אך משאיר אופטימיות לשינוי משמעותי במניעת תאונות ילדים.
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "בכל שנה אנחנו יוצאים לחופש הגדול עם תקווה גדולה שנעבור את הקיץ בשלום. הלב נשבר במחשבה על 24 משפחות שאצלן זה לא קרה, והחיים כבר לעולם לא יחזרו להיות מה שהיו פעם. תאונות ילדים אינן גזירת גורל ואת מרבית המקרים ניתן היה למנוע באמצעות התאמת הסביבה לילדים ואימוץ הרגלי התנהגות בטוחה. חיי הילדים שלנו הם הדבר החשוב לנו ביותר וכדי שנצליח לשמור עליהם כמו שצריך, באחריותנו להתייחס לבטיחות הילדים כערך עליון שצריך להשקיע בו, בלי לעגל פינות ובלי להסתמך על ניסים".
על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, 24 ילדים מתו בתאונות שונות במהלך החופש הגדול (הנתונים נכונים ל-30.8), נתון זה מהווה ירידה ביחס לממוצע חמש השנים האחרונות (2017-2021), העומד על 30 מקרים בכל חופש. למרות הירידה במספר הכללי, בארגון בטרם מציינים כי נמשכת מגמת העלייה בתמותה מטביעה.
השנה טבעו למוות 9 ילדים ובני נוער במהלך החופש, ביחס ל-7 מקרים בממוצע חמש השנים האחרונות. עם זאת, מדובר בירידה קטנה ביחס לשנת 2021, אז טבעו למוות 10 ילדים ובני נוער בחופש הגדול.
גורם התמותה השני הוא תאונות דרכים, בהן איבדו את חייהם 8 ילדים. נתון זה נמוך משמעותית מממוצע חמש השנים האחרונות העומד על 13 מקרים בממוצע.
גורמי תמותה נוספים הם נפילה (2 מקרים), חנק (2 מקרים) ושכחה/הילכדות ברכב (מקרה אחד), התחשמלות (מקרה אחד) ומכה/חבלה (מקרה אחד).

בבחינת אוכלוסיות בסיכון, עולה כי 33% ממקרי התמותה במהלך החופש הגדול השנה היו של ילדים מהחברה הערבית – מתוכם 13% ילדים
מהאוכלוסייה הבדואית. זאת לעומת 43% בממוצע בחמש השנים האחרונות. בנוסף, 54% ממקרי התמותה היו של ילדים מהמגזר החרדי. זאת לעומת 33% בממוצע בחמש השנים האחרונות.
עוד עולה מהנתונים כי ילדים מתחת לגיל 4 מהווים 46% ממקרי מהתמותה, עלייה לעומת 40% שהם מהווים בממוצע חמש השנים האחרונות. לעומת זאת, אצל בני הנוער חלה ירידה בתמותה והם מהווים השנה 9% ממקרי התמותה לעומת 26% בממוצע חמש השנים האחרונות.