תרגיל: שלושה אסונות, שלוש זירות ו-1200 אנשי כוחות ביטחון ורפואה

מד"א השתתף בתרגיל אירוע רב נפגעים בינלאומי בספרד. חברי משלחת מד"א לתרגיל פראמדיקים חיים לוין ועודאי בסול: "התרגיל היה מאוד מקצועי וברמה גבוהה"

לפני מספר ימים השתתפו צוותי מד״א בתרגיל אירוע רב נפגעים המדמה שלושה אסונות בקני מידה שונים. במסגרת תרגיל הסיכום של הסדנה השנתית בנושא אסונות שמארגנת עיריית מדריד – השתתפו 1,200 אנשי ארגוני חירום בהם מגן דוד אדום לצד שירותי EMS נוספים מ-7 מדינות נוספות בהן בריטניה, הולנד, מאוריטניה ונורווגיה. עוד השתתפו בתרגיל שירותי החירום והאבטחה העירוניים, מספר בתי חולים, כוחות צבא, המשטרה הלאומית של ספרד והמשמר האזרחי.
במהלך התרגיל שנמשך כ-70 דקות, נקראו צוותי החירום והרפואה לטפל בתרחישים של ירי פיצוצים ובני ערובה שהתקיימו בשלוש זירות: מלון, תחנת אוטובוס וסופר מרקט. כמאה פצועים מדומים פונו תוך ליווי משטרתי ופתיחת צירים מרכזיים למספר בתי חולים ברחבי העיר – שם המשיכו צוותי הרפואה במחלקות את הטיפול בהם. בתרגיל השתתפו 600 אנשי רפואה, כ-60 אמבולנסים, כבאיות, ניידות משטרה, 3 מסוקים, מטוס, כלבי חילוץ והצלה וכלבי תקיפה.
לתרגול האירוע רב הנפגעים קדמה הרצאה שיזמו מד"א ו- SAMUR PROTECION CIVIL במסגרת פרויקט ׳NO FEAR׳ של האיחוד האירופי. במהלך ההרצאה דיבר *מנהל ההיערכות לאסונות במד"א חיים רפלובסקי על המורכבות שבטיפול בפצועים בזירות פיגוע ואסונות ואמר: ״חלק ממטרות התרגיל הן להבין שבמציאות של היום צוותי הרפואה שמגיעים לזירות המורכבות ניצבים מול סכנות חיים. עלינו להכשיר את הצוותים להבין מול מה הם מתמודדים, כיצד לקבל החלטות מושכלות לשמירה על בטיחותם ואיך להציל חיים תחת סכנת חיים – בצורה הטובה ביותר".

הרצאה שיזמו מד״א ו- SAMUR PROTECION CIVIL במסגרת פרויקט ׳NO FEAR׳ של  האיחוד האירופי. צילום: מד"א
הרצאה שיזמו מדא ו- SAMUR PROTECION CIVIL במסגרת פרויקט ׳NO FEAR׳ של האיחוד האירופי

בסיום התרגיל אמר מנהל ההדרכה המחקר ואבטחת האיכות של SAMUR (שירות האמבולנסים במדריד), ד״ר ארוויגיו קורל טורס כי ״הרמה המקצועית של צוותי מגן דוד אדום היא דוגמה לצוותים ממדינות אחרות הן ברמת ההתמודדות עם זירה מורכבת והן באיכות הטיפול בפצועים".
חברי משלחת מד"א לתרגיל פראמדיקים חיים לוין ועודאי בסול: ״התרגיל היה מאוד מקצועי וברמה גבוהה. כל צוות קיבל אמבולנס מקומי, והתחיל אירוע מדומה בו מחבלים ביצעו ירי. אנחנו הוזנקנו וחברנו למפקדים מקומיים של מדריד ויחד עם צוות נוסף טיפלנו בפצועים. חלקנו ידע בטיפול בפצועים עם הצוותים המקומיים וגם עם הבינלאומיים. בזמן התרגיל טיפלנו בפצועים יחד עם צוות הולנדי תחת מפקד ספרדי – שיתוף הפעולה הזה למרות פערי שפה וההבדלים היה מדהים ועבדנו בצורה מדהימה. זו הרגשה מעולה לייצג את הארגון ולהיות שם עם סמלי מד״א. הייתה הרבה מאוד התעניינות מצד ארגוני הצלה בינלאומיים ורבים מהם שמעו על מד״א".
מנכ״ל מד"א אלי בין: "מגן דוד אדום תמיד מוכן להושיט יד ולסייע בכל מקום בעולם. הטיפול באסונות מרובי נפגעים הפך לצערי למומחיות של מד״א עם השנים ואת הידע והניסיון אנחנו חולקים בכל מקום בו יש צורך לכוונה להציל חיים. אני מברך כל פעילות בה אנשים נתרמים מהידע שלנו במד״א ושמח על צבירת הניסיון בטיפול מסור, בארץ ובעולם".