תערוכת אמנות במרפאת האסתטיקה של ד"ר אלכס אלטס

 

תערוכת אמנות חדשה יוצאת לדרך, באופן ייחודי אך טבעי ביותר, במרפאת האסתטיקה של ד"ר אלכס אלטס, מומחה לרפואת עור. פתיחתה החגיגית נערכה במרפאתו שבעיר עפולה, בסוף השבוע האחרון, בו חברו להם תחום האומנות והאסתטיקה והוצגו יצירות ייחודיות של אמני ציור ופיסול מהמוכשרים בישראל.
בפתיחה החגיגית של התערוכה נחשפו שמה והשראותיה של התערוכה, "היה היה"- שנוצרה בהשראת תקופות שונות באמנות, ­­ישן מול חדש, גוונים מודרניים אל מול קלאסיים, מציאות אל מול דמיון ולמעשה ממש מעין מסע בזמן עם דגש על השינויים שחלו בין התקופות.
התערוכה כללה יצירות של  הציירת אולגה אורשניקוב, אירנה אייזן, חנן מילנר, לצד הקרמיקאית חיה עקיבא -כולן יצירות ברוח האמנות והאסתטיקה. ההתאמה הייתה מושלמת מאחר ומבנה הקליניקה והנראות שלה הם  בגווני וינטג' של שנות ה- 50 ולכן האווירה כולה הייתה חזרה בזמן. במהלך התערוכה כאשר הסבירו האמנים על יצירותיהם, הנעימה בצלילי קולה, זמרת האופרה, שירלי הוד, ששירתה המרגשת סחפה את האורחים במופע על התקופה, על הזמן ועל היופי.


אירנה אייזן – ציירת המציגה עבודותיה לרוב בגלריית עין הוד. שפת הסמלים שלה היא חוויה חוץ רגשית. שייכת לזרם הסימבוליזם ומצטיינת בשפת דימויים עשירה ורבת ידע בספרות ובפילוסופיה. אולגה אורשניקוב – ווירטואוזיות וססגוניות בלתי רגילה, יצירותיה מאוכלסות בדמויות פנטסטיות מהורהרות על רקע נופים פסטורליים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"החיבור הטבעי בין עולם היצירה, הפיסול והאמנות בכלל- לעולם הטיפולים האסתטי הוא כמו עולם שכולו ערכים והשקפות זהות", טען ד"ר אלטס כאשר דימה את המכחול של הצייר או את ידי הקרמיקאית לאומנותו שלו בקליניקה כאשר בעצמו יוצר יחד עם חומרי הגלם של הטבע , את מושגי היופי מחדש.

• האמנים בתערוכה

אירנה אייזן – ציירת המציגה עבודותיה לרוב בגלריית עין הוד. שפת הסמלים שלה היא חוויה חוץ רגשית. שייכת לזרם הסימבוליזם ומצטיינת בשפת דימויים עשירה ורבת ידע בספרות ובפילוסופיה. לרוב תשתמש בדימוי חיות כסיפורי יחסים בין בעל לאישה. הווריאציות הקשורות בחיי נישואין הן רבות. בעיניה של היוצרת – ניתן לדמות אווזים לצד ארנבים כנשים וגברים במערכות יחסים ועם זאת באווירה די אופטימית ולאו דווקא מבקרת לרעה.
ניתן לשים לב בציוריה לספק שבשלמות (אוזן עקומה, נעל שמוטה) משליך על הסיכוי שמשהו עלול ליפול למרות פרץ אהבה בין בני זוג. כמיהתה של הציירת לטבע, ניכרת עד מאוד בשפע יצירותיה בדמויות בעלי החיים על פני נופים המסבירים את אופי התמונה.
חנן מילנר – מצייר בעיקר בצבעי שמן, מים ואקריליק בסגנונות המשלבים ריאליזם וסוריאליזם, ועד ציורי עירום.  אומנותו היא לרוב סגידה ליופי הנשי ולפרטים הקטנים שיוצרים את המכלול ולטבע הסובב אותו.
אולגה אורשניקוב – ווירטואוזיות וססגוניות בלתי רגילה, יצירותיה מאוכלסות בדמויות פנטסטיות מהורהרות על רקע נופים פסטורליים.
חיה עקיבא – קרמיקאית המפסלת לרוב דימויים נשיים, שמה דגש ביצירותיה על צבעוניות רבה בזוויות שונות של יצירותיה.
התערוכה כאמור נפתחה ביום שישי ויתנעל בעשירי בפברואר.

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|