תלמידי ויצו ניר העמק יצאו לסיור בפארק האקולוגי ע"ש אריאל שרון

במהלך הסיור שילבו התלמידים ביקור מרגש בכיכר החטופים בת"א. צילום: ויצו ניר העמק

המרכז לחינוך סביבתי בפארק 'אריאל שרון', כבר מזמן הפך לשם דבר בעולם המחזור והאקולוגיה. מה שבעבר היה אתר הזבל הלאומי הידוע בכינויו: 'חירייה', הפך בעשרים שנים האחרונות לפארק רחב ידיים, שעבר תהליך שיקום ארוך ויסודי על ידי מוטב המומחים בארץ ובעולם, והפך להיות פנינה ירוקה בליבה של המדינה.
התלמידים הגיעו לאתר וקיבלו הסבר מקיף על ההיסטוריה של המקום מהקמתו ועד הפיכתו למרכז אקולוגי בינלאומי אליו מגיעים בין היתר, מומחים וסטודנטים מרחבי העולם, לראות מקרוב את הפלא וללמוד על האופן בו ניתן לשקם אזורים מזוהמים ולגרום להם להיות מנטל, לבעלי תועלת לסביבה.
"חירייה היא ההוכחה שהכל אפשרי אם רק רוצים", הסבירה נטע המדריכה. "עשרות שנים של הזנחה פושעת הביאו את המקום שהפך ללב המדינה, למצב שבו הוא מסכן לא רק את הטבע, אלא גם את קיום החיים של בני האדם. אבל היום כמו שאנחנו רואים, המזבלה הפכה לפארק ובו מגוון עצום של צמחייה, מקורות מים נקיים, דבר המושך אליו עשרות זנים של בעלי חיים ובעצם מתקיים פה תהליך אקולוגי חשוב, המספק חמצן ואוויר נקי לאזור הצפוף ביותר בישראל".
בהמשך היום, הגיעו תלמידי השכבה לכיכר החטופים בת"א. המקום שהפך לסמל מאז אירועי השבעה באוקטובר ובו מתרכזות משפחות החטופים שנמצאים בשבי החמאס. ברחבה הגדולה של מוזיאון ת"א פזורים עשרות מיצגים אומנותיים שכולם עוסקים בנושא הכאוב, ובראשם שולחן ערוך הממתין לבואם של 136 החטופים. עוד מיצגים בולטים בין היתר, הן תמונות המנציחות את מצוקת החטופים בשבי וכן מנהרה מאולתרת שנבנתה ומדמה באופן מצמרר את התחושה של מי ששוהה בתוכה לאורך זמן. "זה באמת סיור בלתי נשכח. היום שהחל בפארק האקולוגי שצמח על חורבות מזבלה הרסנית, והסתיים במקום אליו נוהרים אלפים מידי שבוע- כיכר החטופים- מקום של תקווה וציפייה לעתיד טוב יותר, לשובם במהרה של כל החטופים. אין לי ספק שכולם קיבלנו תובנות משמעותיות מסיור הזה, צוות המורים ותלמידים כאחד", סיכמה נסיה בן עמי, רכזת השכבה את היום הגדוש.

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|