נצרת עילית: תכירו את ילד הפלא שמנגן יצירות מוזיקליות באופן וירטואוזי

מקשיב למוצרט, באך והיידן, חולם על הופעות באולמות גדולים וכשיהיה גדול הוא רוצה לפצוח בקריירה של פסנתרן מקצועי. אחרי שהופיע בפני קהל רב בסינמטק תל אביב ובעיר מגוריו נצרת עילית, נראה שהשמיים הם הגבול עבור הילד אושרי ביטאו. והוא רק בן 10
וידאו: אורנה בוחבוט
צילום סטילס: יוסי נימלמן

הסיפור המופלא של הילד אושרי ביטאו בן ה- 10 מנצרת עילית, שמנגן בוירטואיזיות יצירות של גדולי המלחינים, נחשף בשבוע שעבר בעת שהופיע בקונצרט סיום שנת הלימודים בקונסרבטוריון העירוני שבהיכל גרין. אושרי ניגן שלושה קטעים קלאסיים וזאת לאחר ארבעה חודשי לימוד נגינה בלבד. פאולה לאם – חיים מנהלת האגף לשילוב קהילתי בעירייה שישבה בקהל סיפרה על כשרונו המדהים של הילד לדוברת העירייה וכך התגלגל הסיפור לאוזנו של ראש העיר רונן פלוט שנתרם לסייע לילד ולקח על עצמו להוביל אותו באופן אישי למיצוי פוטנציאל הגלום בו.

אושרי ביטאו, גילה אלמגור ורון חולדאי
אושרי ביטאו, גילה אלמגור ורון חולדאי

 

כך נסללה הדרך למופע בתל אביב וגם לתרומות רבות מצד בעלי פסנתרים וכיתות אמן מכל רחבי הארץ. "החיבור של אושרי עם הפסנתר התחיל בשיעור אורגניות בבית ספר גולן במסגרת קרן קר"ב", סיפרה אינה קרבץ המורה לפסנתר וציינה את הדחיפה שהעניקה גם מנהלת בית הספר מינה קליין, "אושרי הוא ילד נבון ומוכשר מאוד, הוא לא רק מנגן יוצא מן הכלל אלא גם תמיד מצטיין וחבר אהוב על כולם", סיפרה המנהלת קליין.
גם תכנית "פותחים עתיד" באמצעות נציגותיה חן שליפר ומלכה הולץ עטפה את אושרי בתמיכה וליווי אישי. בסיוע אגף הרווחה בעירייה אושרה מלגת לימודים בקונסרבטוריון העירוני: "קיבלתי עזרה מכל הכיוונים האפשריים", אמרה יעל ביטאו אמו של אושרי,"ראש העיר הזמין אותנו אליו ללשכה ובאופן אישי קיבל אותנו וסיפר שכשהוא היה ילד גם הוא היה מוזיקאי ועד היום יש לו קשר לחזק למוזיקה וחשוב לו שילדי העיר יקבלו את כל הכלים להצליח".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אושרי לומד פסנתר בשיעורים פרטניים על ידי קרבץ במסגרת פעילות הקונסרבטוריון העירוני בניהולו של יורי גייפילד.
"אני נהנה מאוד בשיעורים. עד שהכרתי את הפסנתר רציתי להיות כדורסלן אבל עכשיו אני רוצה להיות רק פסנתרן. אני חולם על הופעות באולמות גדולים ובשעות הפנאי אני נכנס ליוטיוב, מקשיב למוצרט, באך והיידן ומנסה לנגן את היצירות שלהם".
השבוע זה קרה. בעקבות החשיפה והוא הוזמן להופיע בפתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי בתל אביב. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי חיבק אותו ומסר דרישת שלום חמה לנצרת עילית ולחברו רונן פלוט. מלכת התרבות הישראלית גילה אלמגור עמדה על הבמה והקדישה חלק ניכר מנאומה לילד הפלא מנצרת עילית: "אנחנו נעזור לך להגשים את החלומות", אמרה לאושרי, "חלומות מתגשמים".

מרגש: פינת ההנצחה של ליאב

|

"יעקב היה נוכח בלידה. הרגשתי אותו איתי"

|