תכירו: היחידה שתגן על בעלי עסקים במרחב הכפרי ותלחם בפשיעה החקלאית

בגן נר נחנכה יחידת תקיפה כפרית של משמר הגבול. 67 לוחמים ולוחמות נוספים יפעלו ביחידה שתפעל בשטחים החקלאיים – במרחב הצפוני של מג"ב.
צילום: דוברות משטרת ישראל

בשבוע שעבר נערך טקס הקמת הית"כ, יחידה תקיפה כפרית במרחב צפון של משמר הגבול בבסיס גן נר במעמד מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, מפקד מג"ב צפון, נצ"מ גולן שרון, סגל הפיקוד הבכיר של מג"ב ומחוז צפון, ראשי מועצות, נציגי המשרד לבט"פ, משפחות, לוחמים ולוחמות הית"כ.
67 לוחמים ולוחמות נוספים יפעלו ביחידה שתפעל במרחב הצפוני של מג"ב בשטחים החקלאיים. 70 אחוזים מלוחמי היחידה הינם משרתי קבע בוגרי שירות קרבי במג"ב ובצה"ל, 30 אחוזים נוספים לוחמי סדיר של החיל.
לוחמי היחידה סיימו בשבועות האחרונים את פרק ההכשרה של היחידה כלוחמי מתיל"ן מג"ב – מארבים, תצפיות,יירוט ולוחמה ניידת שמקנה ללוחמים וללוחמות יכולות ואמצעים נוספים להסוואה והטמעות בשטח.
הקמת יחידת התקיפה הכפרית הראשונה של משמר הגבול מצטרפת למגוון יחידות הפועלות במרחב הכפרי בשטחים החקלאיים בינהן היחידות המרכזיות המשלבות מודיעין, חקירות ובילוש, מערך המתנדבים הפרוס ברחבי הארץ של החיל, השיטור המועצתי שהוקם לפני מספר חודשים, מרכז הבינה של מג"ב ובו היכולות המתקדמות ביותר של המשטרה ללחימה בפשיעה ועוד.

• "הלחימה בפשיעה החקלאית – ערך לאומי מהמעלה הראשונה"

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "חוסנה ועוצמתה של המדינה ניכרת בגבולות ובישובי הספר בהם החקלאים מעבדים את אדמתם ומקיימים את שגרת חייהם בבטחה. למשמר הגבול קשר היסטורי ועמוק עם ההתיישבות, מסורת ומורשת רבת שנים בשמירה על הביטחון במרחב הכפרי. החיל פרוס בכל המועצות האזוריות במדינת ישראל ופועל במגוון יחידות ויכולות. השמירה וההגנה על בעלי העסקים במרחב הכפרי והלחימה בפשיעה החקלאית יש בה ערך לאומי מהמעלה הראשונה. החקלאים הם סמל הציונות וההתיישבות, הם מוציאים לחם מן הארץ בזיעת אפם ועלינו מוטלת החובה להגן עליהם ולשמור על תוצרתם. הקמתה של יחידת הית"כ הראשונה כאן במחוז הצפוני הוא נדבך נוסף בחיזוק הביטחון האישי של התושב ממרחב הכפרי. אני מצפה מהיחידה הזו להיות מומחית בתחומה, יוזמת והתקפית, לפעול בתחבולות כנגד הפשיעה מה והעבירות החקלאיות."
מפקד מג"ב צפון, נצ"מ גולן שרוני: "בחודשים האחרונים, עברתם הכשרה מקצועית במהלכה נחשפתם למיומנויות הליחמה הנדרשות ליחידה זאת, והוכשרתם להיות לוחמים מן המניין בפן המבצעי והערכי. בסיום תהליך תכנון מעמיק ומפורט, הגיע הרגע המיוחל בו באופן רשמי יחידת התקיפה הכפרית משילה שרווליה ועורכה לבצע את משימותיה הייחודיות. הקמת היחידה היא חלק מתהליך משמעותי של למידה והתקדמות מתמדת המתבצעת במשמר הגבול ומשטרת ישראל על מנת להתאים את עצמנו לאתגרים המבצעיים ולמציאות המשתנה במגזר הכפרי."

• תפיסות ראשונות בעמק יזרעאל

ראש המועצה – אייל בצר, ברך על הקמתה של היחידה בשם כל המועצות האזוריות במחוז הצפוני, וציין את שיתוף הפעולה המצוין בין אגף הביטחון במועצה וכוחות המשטרה ומג"ב: "אני רואה חשיבות רבה ביוזמה ההתקפית של מג"ב עם הקמת היחידה החדשה, דבר שיסייע לשמור ולהגן על חקלאי העמק והאזור, הם אבני היסוד של המדינה, ועל תושבי המועצות האזוריות בכלל, מפני הפשיעה בסקטור החקלאי."
את פעילותה של היחידה כבר ניתן להרגיש בשטח לאחר שבשבוע שעבר במסגרת פעילות הית"כ (יחידת תקיפה כפרית), נתפסו לראשונה בשטח המועצה, ארבעה חשודים בשתי גניבות שונות משדות חקלאיים בעמק יזרעאל.
היחידה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם אגף חירום וביטחון במועצה, מתנדבי המתמי"ד והרב"שים ביישובי המועצה.