תכירו: החיילים המצטיינים מהעמק ביחידת האיסוף הקרבי

סמ"ר דביר אלפסי מהיישוב הושעיה בעמק יזרעאל ורב"ט ליטל מילר נבחרו למצטיינים ביחידה שפועלת בימים אלה מסביב לשעון במטרה לסכל טרור. צילומים: דובר צה"ל

בשבוע שעבר התקיים טקס מצטייני יחידה 636, יחידת האיסוף הקרבי של פיקוד המרכז, בראשות מפקד יחידה 636, סא״ל א' במחנה עופר. היחידה פועלת בימים אלה מסביב לשעון במטרה לסכל טרור ולהגן על אזרחי המדינה במסגרת ההערכות הביטחונית ״שובר גלים".
בין המצטיינים נבחרו רס״פ יחידת האיסוף 636, סמ״ר דביר אלפסי המתגורר בישוב הקהילתי הושעיה שבעמק יזרעאל ורב"ט ליטל מילר ממגדל העמק

• סמ"ר דביר אלפסי: "אני מרגיש שרואים את מאמציי"

סמ"ר אלפסי למד בשדה יעקב, והדריך בתנועת בני עקיבא ילדים עם צרכים מיוחדים ב"שבט יובל״. הוא התגייס במרץ 2020 לאחר שנה במכינה קדם צבאית, ולאחר מחקר על חיל הגנת הגבולות ועל גדוד 636 בפרט החליט שלשם הוא רוצה להגיע. סמ"ר אלפסי החל בהכשרה אשר בסיומה הפך ללוחם ולאחר שנה הפך לרס״פ האחראי על מענה לוגיסטי וטכני, – כל הנדרש לפעילויות ומשמעת. התחום מאוד דיבר אליו, ובמיוחד הדאגה לחיילים, כשחשוב לו שלא יחסר להם דבר.
סמ"ר אלפסי מספר על אירוע שחווה במהלך שירותו הצבאי: "אני והצוות שלי הוקפצנו לטפל במקרה של זריקת בקבוקי תבערה בגזרה. טיפלנו בהפס״ד שנוצר שם ובכל הפצועים עד שהאירוע נגמר".
סמ"ר אלפסי קיבל את הצטיינותו בזכות עבודתו הקשה והמסורה. הוא מספר על קבלת ההצטיינות: ״התחושה מדהימה, אני מרגיש שרואים את מאמציי לתת את כל כולי על הצד הטוב ביותר ומעריכים את עבודתי".

רב"ט ליטל מילר. צילום: דובר צה"ל
רב"ט ליטל מילר. צילום: דובר צה"ל

• רב"ט ליטל מילר: "לתרום כמה שניתן למדינה שלנו"

רב״ט ליטל מילר בת ה-19 המתגוררת במגדל העמק היא תצפיתנית במצודת יהודה. רב"ט מילר למדה בתיכון אורט רוגוזין, והרחיבה לימודי כימיה וביולוגיה. בעברה היא התנדבה ביריד שרווחיו נתרמו לילדים חולי סרטן וגם בבית אבות. רב"ט מילר אוהבת לנגן בפסנתר, לקרוא, לכתוב ולטייל. בעברה גם שיחקה טניס והשתתפה בתחרויות. בנוסף, השתתפה בתחרות כתיבה של סיפורי תנ"ך, ובחידון התנ"ך המחוזי.
ב"ט מילר חונכה מגיל קטן על ערכי ציונות ואהבת המולדת, שהובילו אותה לרצות לשרת שירות משמעותי שבו תתרום כמה שיותר. כשקיבלה שיבוץ כתצפיתנית שמחה מאוד וראתה בו תפקיד בעל חשיבות רבה והזדמנות להשפיע. לאחר הכשרה שארכה כחודשיים, החלה את תפקידה כתצפיתנית, אותו היא מבצעת באופן מיטבי, בין היתר בזכות שאיפתה לדעת ולהמשיך ללמוד כמה שיותר על הגזרה עליה היא אחראית.
רב"ט מילר היא אחת מבין מצטייני מפקד היחידה. את הצטיינותה קיבלה בזכות עבודתה הקשה והמסורה. על קבלת ההצטיינות סיפרה: "שמחתי מאוד, והופתעתי, אני מרגישה שרואים את מאמציי לעשות את תפקידי בצורה המיטבית ולתרום כמה שניתן למדינה שלנו״.

 

טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|