תושבי כפר יהושוע: "אנחנו מרגישים במצור"

תושבי מושב כפר יהושע שבעמק יזרעאל ערכו ביום חמישי האחרון הפגנת מחאה וחסמו את הצומת, בצמוד לכניסה לתחנת הרכבת הסמוכה. הסיבה: סגירת כביש הכניסה הראשי לשנה הקרובה. ההפגנה פוזרה בעקבות התערבות המשטרה. חברת נתיבי ישראל: "משתמשי הדרך יוכלו להיכנס למושב ולמוסדות בקרבתו דרך כביש מעקף זמני, בין רמת ישי לכפר יהושע, שהוסדר על ידי חברת נתיבי ישראל במיוחד עבור תקופת העבודות". צילום: אלי משה

תושבי המושב כפר יהושע שבעמק יזרעאל חסמו ביום חמישי שעבר את כביש הכניסה הראשי המוביל לכפר, בסמוך לתחנת רכבת העמק החדשה, בניסיון אחרון למנוע את סגירת הכביש ולעצור את הכלים הכבדים שכבר עמדו מוכנים להתחיל בעבודות שיפוץ הכביש. ההפגנה הייתה חלק מצעדי מחאה שנוקט ועד הפעולה שהוקם בישוב בעקבות סגירת כביש הכניסה הראשי לכפר יהושע לכיוון יקנעם לתקופה הקרובה. לדברי התושבים, סגירת הכביש הותירה אותם רק עם דרך חקלאית מסוכנת המחברת את כפר יהושע עם רמת ישי. "ברור לכל שסגירת הכביש תנחית מכת מוות לעסקים בכפר יהושע ותגרום לפגיעה קשה באיכות חייהם של אלפי אנשים", אמר תושב המושב, "רק לשם הידיעה, לנט"ן הקרוב ביקנעם ייקח עכשיו חצי שעה להגיע לכפר במקום 10 דק'. למרות הבטחות שניתנו בעבר עד היום לא העמידו לתושבים עד היום דרך חלופית הולמת".

• "לא ייתכן שנצטרך לנסוע לרמת ישי בכדי להגיע ליקנעם"

התושבים, נשאו שלטים ומצלמות, וקראו להעמיד לשימוש תושבי וחברי המושב דרך חלופית הולמת לפני סגירת הכביש.
במהלך המחאה הכביש נחסם לזמן ארוך ובמקום נוצרו פקקים עד להגעת כוחות משטרה בפיקודו של סנ"צ אייל קהתי, מפקד תחנת מגדל העמק. השוטרים שהגיעו פיזרו את המפגינים, פתחו את הכביש ואפשרו לתנועה לזרום כסדרה. זמן קצר לאחר מכן כבר עלו הכלים הכבדים והכביש נחסם לצורך סלילתו מחדש.
"רשימת הנפגעים הישירים מהתוכנית הזו כוללת פרט לתושבי כפר יהושע גם את תושבי רמת ישי הסמוכה, את החיילים המשרתים ברמת דוד שהשער המערבי שלו ייסגר וכבר לא יוכלו להשתמש ברכבת ואת כל תושבי האזור שלהם איזשהו קשר לכפר יהושע", אמר תושב המושב והוסיף: "בסיטואציה הנוכחית אנו חשים במצור- הלכה למעשה. לא ייתכן שנצטרך לנסוע לרמת ישי בכדי להגיע ליקנעם, או לתחנת הרכבת החדשה".

• נתיבי ישראל: "אנו מבקשים מהנהגים לגלות סבלנות בזמן העבודות"

בחברת נתיבי ישראל אומרים כי משתמשי הדרך יוכלו להיכנס למושב ולמוסדות בקרבתו דרך כביש מעקף זמני, בין רמת ישי לכפר יהושע, שהוסדר על ידי חברת נתיבי ישראל במיוחד עבור תקופת העבודות. בנוסף לכביש הזמני הוסדרה גם דרך חקלאית ייעודית עבור חקלאים ומעביר מים זמני בתעלת שדה יעקב. בחברה גם ביקשו מהנהגים לגלות סבלנות בזמן העבודות, לנהוג במשנה זהירות ולעקוב אחר פקחי התנועה שיפעלו במקום וכן התמרורים המוצבים בתוואי.