"שרים לזכרם": זוכרים את חללי עמק יזרעאל

ערב "שרים לזכרם" במועצה האזורית עמק יזרעאל התקיים במעמד המשפחות השכולות, במהלכו סיפרו אנשי העמק על יקיריהם וסולני העמק שרו שירי זיכרון בשיתוף הקהל. צילום: שאול רחמים

אוריין צ׳פלין – על ליאור יונתן משריד

'שרים לזכרם', ערב הזיכרון השנתי לחללי צה"ל ופעולות האיבה בעמק, התקיים שלשום (ראשון) באולם התרבות האזורי ביפעת.
בערב נכחו משפחות שכולות – הורים, אלמנות, יתומים ואחים שכולים, תושבי העמק, הנהלת ועובדי המועצה האזורית עמק יזרעאל.|
נשאו דברים על יקיריהם: אוריין צ׳פלין – על ליאור יונתן משריד, חגי פישר – על אחיו גלעד מהושעיה, יורם בן חיים – על אחיו ניר מקיבוץ יפעת, תמר שדמי – על שרון חן מאלונים.
במהלך הערב הפליאו בשירה ונגינה ההרכב המוסיקלי של ליאורה בלוך: אייל מלכינסון – צ'לו, אפרת תענך – חליל, סוף סלע – קלידים, אהוד גולדיק – כלי נשיפה.
באירוע השתתפו הזמרים והזמרות: דליה שלומי, ליאורה בלוך, אהוד גולדיק, עמית בכר, שלי בראון, חדווה מלר ברזילי, דור אררט, איילת מינקובסקי, סוף סלע, מעיין שלומי, קובי אלדר, נעמי גנז, מיכה להמן ורז נחמן.

אוריין צ׳פלין נושאת דברים על ליאור יונתן משריד. שאול רחמים
אוריין צ׳פלין נושאת דברים על ליאור יונתן משריד

המשתתפים הרבים עברו גם בחדר הזיכרון במבואת אולם המופעים, בו ניתן לצפות בקיר הזיכרון ובמסך עם תמונות הנופלים ומועדי נפילתם. לצד ספרי הזיכרון שיצרו משפחות החללים, לזכר יקיריהם.
בחדר הזיכרון, הזיכרון משולב עם החיים. הנצחה חיה ומרגשת, בית למשפחות השכולות של עמק יזרעאל, מקום בו אפשר להתייחד עם הנופלים, ללמוד עליהם וגם לשזור את הזיכרון בעשייה המתמשכת. הערב כולו הנו הפקה משותפת של דליה שלומי, אלמנתו של הטייס רוני שלומי ז"ל ומחלקת התרבות במועצה.
מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נאמר: " על קיר חדר ההנצחה שלנו, יד לבנים עמק יזרעאל, 340 חללים, עולמות מלאים וחסר עמוק. את הזיכרון אנו שוזרים בחיים בתקווה וביצירה, לצד קיר השמות גלריה ובית לאומנים החיים בקרבנו."

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|