"שאריות של החיים": גרסת שירלי מלאייב מעפולה

שירלי מלאייב, סטודנטית שנה שלישית לאמנות ותיאטרון באוניברסיטת חיפה מציגה בימים אלה עבודת מיצב יצירתית במסגרת פרויקט הגמר שלה.צילום: ורהפטיג ונציאן

שירלי מלאייב, תושבת עפולה, בת למשפחת משיח ופנחסוף הוותיקות בעיר, וסטודנטית שנה שלישית לאמנות ותיאטרון באוניברסיטת חיפה מציגה בימים אלה עבודת מיצב מרשימה במסגרת פרויקט הגמר שלה. העבודה זכתה לשם Piece Of Life. התערוכה תוצג במשכן לאמנויות ע"ש ד"ר ראובן הכט עד יום חמישי הבא.
"באמצעות העבודה עם חפצי ה'רדי מייד' (חפץ מן המוכן) הללו, אני נוסכת לתוכם משמעות חדשה ולעיתים ביקורתית כלפי החברה, רגעים קטנים הלקוחים מתוך החיים", היא מספרת.


"שירלי עושה שימוש בעיניה החדות וברגישותה יוצאת הדופן, כדי לתור אחר עקבות של מקריות פואטית"


"לאובייקטים שאני אוספת יש קול ואני משמיעה אותו. אני בעצם אומרת: 'בואו נעצור לרגע את המרוץ המטורף ונתבונן על דברים ורגעים קטנים'. אימי רונית מספרת שכבר מילדותי נטיתי לראות פרטים בחפצים וכעת תוך כדי עבודת המיצב הדבר בא לידי ביטוי. לשמחתי, המרצים הופתעו והתרגשו לגלות בי פן נוסף מלבד להצלחתי בציור דיגיטלי וצילום. העבודות קיבלו ביקורות מעולות, והשוו אותי למיטב האמנים העכשוויים בתחום.

שירלי מלאייב עם העבודות בתערוכתה
שירלי מלאייב עם העבודות בתערוכתה

לי זה היה מאוד טבעי, ממש חלק בלתי נפרד ממני, כך שלא הבנתי את ההמולה וההתרגשות שהעבודה יצרה בקרב המרצים ומבקרי התערוכה.
אני שמחה על שהצלחתי לעורר את הקהל להתבוננות".
האמן אסי משולם, מרצה בכיר באוניברסיטת חיפה, שאצר את התערוכה סיפר אודות תלמידתו: "שירלי מסתובבת בעולם ואוספת מציאות תוך שהיא עושה שימוש בעיניה החדות וברגישותה יוצאת הדופן, כדי לתור אחר עקבות של מקריות פואטית, בשאריות מן הטבע ובשרידים של פעילות אנושית. היא מציגה חפצים ואובייקטים שרובנו היינו חולפים על פניהם מבלי להניד עפעף, אולם בזכות כושר ההבחנה של שירלי הם נגאלים מן המציאות שגזרה את גורלם כחפצים זנוחים, והופכים לפנינים של אסתטיקה וליצירות אמנות של ממש".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|