רק בריאות: אכילה ממכרת – יש דבר כזה? 

האם מאכלים יכולים להיות ממכרים? הרי חייבים לאכול, זהו צורך בסיסי. על כך בטור הבריאות של ציפי ליבנה

קיים ויכוח בין החוקרים והמטפלים בתזונה אם אכן יש כזה דבר "התמכרות לאוכל". כאשר אנשים שומעים שהמקצוע שלי הוא לעזור לאנשים להיגמל מסוכר וממאכלים ממכרים, רבים מהם שואלים: האם מאכלים יכולים להיות ממכרים? הרי חייבים לאכול, זהו צורך בסיסי.
אכן, חייבים לאכול. חייבים גם לנשום, אך לא חייבים לנשום עשן של סיגריות. חייבים לשתות, וזה לא אומר שחייבים לשתות אלכוהול, ובטח לא מי שהתמכר אליו.
חייבים לאכול אבל לא חייבים לאכול את הכול. בכל יום מופיעים מוצרי מזון חדשים, שמטרתם היא אחת – חווית העונג שהם מספקים לצרכן!!! והצרכן המספק רווח כספי לחברות המייצרות אותם. מי שחושב שהם רק "קלוריות ריקות" טועה. המוצרים המלאכותיים האלו גורמים נזק ישיר למערכות רבות בגוף וממכרים בדיוק כמו סיגריות, אלכוהול וסמים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חייבים לאכול אבל לא חייבים לאכול את הכול. היום אומרים "כל הכבוד" למי שנמנע מעישון סיגריות, אז מדוע אומרים "קיצונית" ו"מגזימה" למי שמחליטה להימנע לחלוטין ממאכלים מזיקים וממכרים כמו מתוקים ובצקים? אני לא מסוגלת לאכול קצת מהם או "במידה", מאכלים אלו מגבירים לי את החשק במקום לספק אותו. ישנם אנשים רבים הרגישים לאופי הממכר של מתוקים ובצקים ולא מסוגלים לשלוט בכמויות שהם אוכלים, מה שגורם לרגשי אשמה ובושה, ואז אוכלים עוד יותר. יתכן שלרבים מהם היה קל יותר להוציא לחלוטין מהתפריט מאכלים ממכרים, במקום להיכנס למשא ומתן בכל פעם מחדש כשהסוף ידוע מראש. המוסכמה החברתית שכולם חייבים לאכול את הכול במידה מונע מאנשים אפילו לנסות את זה מכיוון שזה לא מקובל בחברה ומסתכלים על אנשים כאלו כ"קיצוניים".
הטיפ מציפי: אמצו גישה חדשה לגבי מתוקים ובצקים, לא חייבים לאכול אותם, גם לא קצת, ומי שמחליט להימנע יכול להתגאות בזה והוא ראוי להערכה.

ציפי ליבנה, אחות מוסמכת, יוצרת "שיטת היעד".
עורכת תכנית "משקל בריא וראש חופשי" ליחידים, זוגות וקבוצות
טל: 055-6644854. היכנסו לאתר zlivneh.com